Snydefuger i finér

Ja så ævler han igen

Nå, men sagen er denne:

Næste år (eller senere i år, om tiden og energien er der) vil vi udskifte dørkpladerne (som er malet gyseligtgrå af den tidligere ejer) med nogle af østen-finer, som skal slibes og lakeres, så dørken fremstår i træ.

Allerede i morgen skal der laves nye luger til kistbænkene, de skal også være i lakeret finér.

Kaptajn Vom her har så fået den ide, at tage overfræseren og lave en 4mm rille og fylde den op med sort silicone eller noget andet, efter lakeringen, for at få det til at ligne den gummifuge, man ofte ser på skibsdæk.

Spørgsmålet er så bare - nå ja, om det er en god idé i det hele taget, men mest hvilken silikone, der er bedst til formålet. Vi har noget hundedyrt varmebestandigt i en lille tube, som blev indkøbt til masteprojektet, men den rækker jo som en skrædder i hel.... hvis vi snakker hele dørken

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bruge sikafleks og så ville jeg lakerer det bagefter men coelan lak fra Hellers.dk - de har en lak der kan sidde på gummibåde.
Hellers

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

OK, troede ikke man kunne lakere på en blød fuge.

Ja Hellers har rigtig mange gode ting, og til en fornuftig pris, som ikke ligger under for Watski-kartellet.

Vi har ellers handlet meget i Holbæk Bådcenter (og vi vil da også komme der fremover), indtil vi i år fik øje på Hellers. Det tager 20 min. fra os til Kastrup, men en time til Holbæk, med deraf følgende benzinforbrug, så Hellers er vores nye favorit.

Vi har jo også Tempo lige om hjørnet, men en skidt oplevelse dér for en måneds tid siden gør, at vi hellere kører derhen, hvor vi får den rigtige betjening.

Jamen så skal du da også prøve netbåd i Hundige havn.

Jeg har, før jeg flyttede til Sydfyn, altid sværmet ti Tempo Bådudstyr og har savnet den dejlige store butik længe.. Men for en måned siden kom jeg lige forbi..
Havde læst en artikel om Turtle wax, De havde startet en voks serie op som var tilegnet bådfolket. Jeg havde prøvet noget til bil i vores cockpit og syntes det virkede godt.
Jeg fik oplyst fra Turtle Wax at netop Tempobåde var forhandler.
Jeg spurgte så i butikken hvor de havde deres Turtle produkter og fik så det svar at de havde de taget af hyllen fordi de ikke solgte nok.. Og så snurrede han om på hælene og gik.. Så stod jeg der og var lige meget for ham??? Jeg nåede kun lige at sige "jamen hvad kan jeg så bru..." så var han væk??
Og det var jeg også.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Vi bad om det nye Levende Søkort 2009 (vi vidste på det tidspunkt ikke, det først ventes i handelen omkring 1. maj)

Han sagde, han havde 2008, men hvis vi virkelig mente, der var sket så meget siden... (overbærende rysten på hovedet fra sælgeren)

HALLO! Vi køber da ikke 2008, når vi beder om 2009???

Vi har ellers købt mange rare ting derude, men 'nu er vi sure' og handler andetsteds.

Vi kender godt netbaad.dk (har link på albin25.dk), men har ingen erfaringer med dem endnu. Vi opdagede faktisk først at de havde åbnet fysisk butik i Hundige, da vi gik ind det sædvanlige sted for at bestille to fadøl, og kom ud med en bådshage og en 12 volt hovedafbrydernøgle istedet (og stadig tørstige). Men de skal bestemt udforskes.

Der er i øvrigt en skidt tendens i vores nabohavne...

Alle de gode steder lukker, senest Provianten i Hundige. Krabben i Vallensbæk lever vist heller ikke mere.

Men hjemme i lille Istanhøj har vi Hummeren (Ishøj Sejlklub), Kabyssen (Sydkystens Sejlklub), den nyåbnede ude for enden af Søhesten, som jeg ikke lige kan huske navnet på, og ikke mindst Havneshoppen, hvor vi gerne nyder en enkelt på vej hjem fra en dag på havnen, med udsigt over inderbassinet.

I vores øjne er muligheden for at kunne få et godt måltid mad til en fornuftig pris, samt købe det mest nødvendige til 'dagen derpå' Alfa og Omega på en havn, især når den, som i Strandparken, ligger lidt væk fra centrum. Og det må næsten tage livet af de tre andre i området, at deres livsnerve er lukket, i hvert fald som gæstehavn.

Vi har ligget over en enkelt nat i Bøgeskoven på Nordstevns, og vi kunne da bestille morgenbrød og lignende hos havnefogeden, men man bliver jo ikke flere dage, hvis havnen ikke har andet end havn at byde på...

Men det var vist et stort sidespring fra den oprindelige tråd om snydefuger

Annonce
For nu at vende tilbage til tråden - så kunne man jo også bare maske en stribe af og male den sort - og så 7 lag gulvlak ovenover. Vi ville bare gerne have fornemmelsen, at snydefugen var en slags fuge, altså at man kunne mærke den, når man strøg fingrene over den.

Det er altid rart at kunne mærke fugen, når man kører fingeren henover den... altså.

Nå pjat... Det lyder som et flot projekt... det er vel bare at gå til den.

Glad bådejer...

albino> "Vifter med en formanende" - husk nu at passe på fugt i fugen

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Og kommer vi lige over vandlinien igen

albino>I min alder er det sundshedsfarligt at opholde sig i længere tid - under vandlinien - derfor den blev en anelse bredere i år

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også