Bogstaver i rustfri stål

Hejsa.

På vores Albin har der fra 'fødslen' siddet en lille træplade foran sideruden i forkahytten med teksten Albin 25 i stålbogstaver. Eneste levn på vores er et par grimme skruehuller.

Vi vil gerne fylde noget i hullerne, og allerhelst nogle skruer, som holder en tilsvarende plade.

Træet og skruerne har vi - der er stadig noget ædeltræ tilovers fra masteprojektet - men vi mangler bogstaverne.

Nogen, der ved, hvor man kan købe den slags? Det skal ikke ligne et husnummerskilt, bare nogle diskrete bogstaver, 4 - 5 cm høje.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke bare at søge på din egen overskrift?
http://www.lundskilte.dk/00006/00015/00029/
http://www.rsb.dk/3d_bogstaver.htm
http://luba.dk/Skilte/Luba%20dansk/Luba%20dansk%20skilte%20fraset%20bogstav%20text.htm
http://www.scproduktion.dk/3d%20bogstaver.htm

Men de er lidt dyre..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

ok.. så får du min erfaring.. Jeg vil ikke skrive hans telefonnummer her.. Men jeg ringer altid til min skiltemand i Kirkerup ved Slagelse.
Hvis du søger på de gule sider efter søndergård reklame så finder du ham i Kirkerup. Han laver dem ikke selv, men har helt sikkert en god ide om hvor du finder dem... Og så er han billig med selvklæbende bogstaver til dit skiv eller hvor du nu vil klistre bogstaver op.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

@GOM:

Takker mange gange - vil da prøve at kontakte ham. Vi arbejder på, med simple, billige midler, at gøre vores gamle dame lidt mere indbydende og hyggelig, vil gerne have en båd, vi kan være lidt stolte af, liggende i havnen. Og sådan en lille detalje kan gøre underværker.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Det er vi helt enige i.
Jeg savner altid bådnavn på både der ligger i de forskellige havne. Derfor har vi lige skrevet "Maxi 77 nr. 3012 på begge sider af vores. Så kan folk der ikke ved hvordan sådan en ser ud alligevel se hvad det er for en skude.. og for dem er er meget intresseret i Maxi'er kan så se byggenummer. Der er lavet knap 4.000 af den model og der er flere forbedringer hen af vejen. Eller skal vi sige rettelser efterhånden som de første både begyndte at få nogle år på bagen.

Maxi 77 er bygget fra først i halvfjerdserne til midt i firserne. Vores er så fra 82 og er den model hvor blandt andet snuden er sat ordenligt fast.. På de første slap dækket stævnen hvis man satte masten for hårdt. Vanterne er også forstærket ned gennem kahytten hvilket de første ikke var.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Sådan noget som en perfekt båd findes vel næppe...

Vores er godt i gang med at spytte forruden i forkahytten ud af gummilisten, opdagede vi lige i dag. Men det bliver et senere projekt, alle plexiglasruderne trænger efterhånden til udskiftning.

Båd = Bundløst hul i havnen, hvor dine penge forsvinder hen i...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej Albino Nu er det jo lav det selv?? så fat løvsaven og et stykke rustfri plade, det er ikke så svært og du bliver endnu mere stolt når det sidder på skivet.
Selvgjort er velgjort.
Hmmm ellers udmærket ide.

Men jeg ved ikke, om vores hunde eller vores naboer når at æde mig først, hvis jeg giver mig til at bearbejde rustfrit stål i vores gårdhave...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Den der intet vover intet vinder.
du kan få bokstaver hos en stenhugger der laver gravsten
han har det i forskellig metal
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis