speciel klippe maskine nødvendig til laminat gulv ?

Jeg har lige set på et laminat klik laminat gulv i bauhaus, og de har sådan en stor "klippe saks maskine" man kan købe til at klippe gulvet med, men hvad erfaringer har I andre? er det en god investering at få fat i sådan en klipper eller er det bedre at save gulvet? nu er det jeg havde tænkt mig at købe med metal-klips i hele stykkets længde, så jeg vil tro at det blive noget omstændigt at save i det.. men på den anden side ved jeg ikke om klipperen kan spise metal også.. Og lige et tillægs spørgsmål, det gulv jeg har set på har noget skumplast på undersiden, ca. 1 mm tykt, skal man så stadig have noget skum nedenunder eller bliver det lige meget når hvert brædt har det monteret fra start? det skal ligges på et gammelt flet-parket gulv..
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger stiksav og kapsav til det.

Jeg ville stadig benytte filt eller foam underlag ja.
1 mm er jo ingen ting.

Hvis det er gulv fra Alloc bruger du bare en metal-klinge til stiksaven - det giver et pænt snit - med en træklinge flosser det en del, og det skum der er på bagsiden er utilstrækkeligt så du skal stadigvæk bruge et underlag til dæmpning.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

om det kan betale sig med klipperen , komer jo an på hvor maget du skal lægge , den kan jo kun klippe enderne lige over , har selv en og er glad for den , men jeg laver jo også flere huse om året
ellers brug stiksaven og sav fra bagsiden , så flosser den ikke ( brug ikke metalklinge som nævnt ovenfor , så bliver du aldrig færdig )

er der underlag limet på fra fabrikken , må du IKKE bruge yderligere dæmpning , så ryger garantien , dog lægger du en 0,20 plast som dampspære hvis det er på beton

MVH
gulvmontøren

Yes det er nemlig fra Alloc, det gulv jeg har kig på.. er det et mærke som I har gode/dårlige erfaringer med ?

Nu siger nogen metal klinge på stiksaven og nogen sige træklinge, men hvis man bruger træ klinger kører i dem så bare i smader på metal klipsene ?
Jeg skal ikke lægge mere end 30 kvm lige pt. så jeg kan jo nok bare nøjes med kaninpikken :-)

Du skal bruge metalklingen for at få et rent snit - især der hvor du skærer listen over. Alloc nævner intet bogen steder om at lægge en foam voider garantien.

Kvaliteten til prisen er fin! (vi købte til 180.-/m2) Det er 4 år siden vi lagde ca. 40 m2 i en entre/fordelingshall, hunden på +45Kg og lejlighedsvis natlig inkontenens går på det - så der er blevet slidt godt på det - når man vasker det er der intet slid at se men der er nogen få steder hvor enderne er begyndt at bøje lidt op pga jævnlig afvaskning.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis