Fastgørelse af toilet

Hej

Skal have monteret et toilet på vores gæstetoilet, som er blevet totalrenoveret med gulvvarme (10 cm beton, 1-2 cm slidlag og ca. 1 cm klikner)

Gulvet er støbt før jeg tænke på at der skulles skrues et toilet fast (for 2 år siden), så jeg er selvfølgelig bange for at bore huller til toilettet i gulvet, med risiko for at ramme en gulvvarme slange.

Hvor stor skal min frygt være hvis jeg bore i et roligt tempo, og tjekker hullet ofte  for om jeg skulle være på vej til at ramme et rør. Hvor nemt har et murebor ved at lave hul på en gulvvarmeslange?

\\ n.c.

 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den går lige igennem.. men hvis du virkelig har 12-13 cm ned til slangen så kan du vel bruge skruer der måske kun er 7-8 cm ned i underlaget ? Jeg har altså ikke hørt om nogen før der har *glemt* at der kommer et toilet op men hvis du rammer en af de slanger så går boret lige igennem før du opdager hvad der sker og så er det tid at banke gulv op...håber det lykkes for dig :-)
har du mulighed for at slukke varmen en dag ca. og så tænde på fuld knald, et par timer inden ham med termografi kameraret kommer?? han kan finde dem 100%

blot et forslag! har selv været udsat for at skulle eftermontere en gulvbox (til stikkontakt) der fik jeg en ud med termo-kamera! (man kunne se helt tydelig hvor slangerne lå) :)

Det kommer ikke an på, hvor meget hjerne man har - men hvordan man bruger det man har.

(Elektriker)
 

Er det ikke bare at bore efter lgd. + 1 cm på rawlplugsen 8 eller 10 mm og så anvende en skrue der passer til plugsen ,hullerne i toilettet sidder jo ihvertilfælde også 20-25 mm over gulvet

MEN held og lykke med det ,og vi hører gerne om det lykkedes :)

Tim  
 
Du har ikke taget billeder af dit arbejde for 2 år siden, hvor du kan se nogenlunde hvor rørene ligger ?

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange

Hvis du ikke har mod på at tage chancen med boremaskinen, så kan du bare lime dit toilet fast. De fleste modeller findes både til limning og med skruehuller

 

Venlig hilsen

 

Klaus

Hvilken montagelim kan i anbefale til montering?

\\ n.c.

 

Skrevet af nielsennc den 19-04-2009 21:07
Hvilken montagelim kan i anbefale til montering?

\\ n.c.

DANASEAL 60 tilhører den nye generation af MS-polymer
fugemasser, der kombinerer de bedste egenskaber fra silicone- og polyurethan-fugemasser.

Fugemassen hærder ved en reaktion med luftens fugtighed, og danner en elastisk fuge.

DANASEAL 60 er absolut lugtfri, neutral og hurtighærdende, kan overmales og har en fremragende bestandighed mod klimatiske påvirkninger.

DANASEAL 60 kan blandt andet anvendes til limning af toiletter.

Indhold: 290 ml

Farve: Hvid

VVS nr. : 271571026

Venlig hilsen

Klaus
 

Jeg fandt modet til at bore 4 huller, efter at have lavet en tegning af min gulvkonstruktion. Må sige at det tager en rum tid at bore igennem hårde klinker med højeste slidstyrke. Borede for med 4mm murebor, uden slag, igennem klinken og detefter med 8mm til hullerne var 5 cm dybe, så der kunne komme 8mm ravpluks i. Toilettet sidder solidt plantet nu :o) Nu mangler jeg bare en silikonefuge rundt om toilettet.

PS. jeg ramte ingen gulvvarme slanger ;o)

 

Hvis du undlader silikonefugen kan du se når vandet begynder at komme op *GG*
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis