Pudset væg

Vi er i gang med et entrerenoveringsprojekt, og i den forbindelse bankede vi alt pudsen af væggene fordi vi ville filtse i stedet. Murværket var bare ikke så pænt, så vi.....Nok mest jeg... besluttede at pudse op igen.

Men jeg er nu i tvivl om hvorvidt vi kan sætte glasfilt op direkte på den pudsede væg, eller om der skal spartles med sandspartel først?? Jeg er helt klar over at ved opsætning at filt skal væggen være HELT jævn.

Vil det se dumt ud, hvis vi vælger bare at male den pudsede væg.......Hvad mener I??

Jeg har ihvertfald lært, IKKE at banke mere puds ned i et hus der er 100 år gammelt! Gad vide om lodestokken var opfundet i 1909

Mvh. Jesper

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jesper

Har selv et hus fra 1908 så jeg kender alt til din situation ;o) Jeg har dog aldrig banket alt puds ned på en hel væk. Kun det som sad løst.

Du har flere muligheder.

1. Puds op som du beskriver, der skal sluttes af med fuldspartling hvis du skal have et godt resultat.
2. Puds op med gipspuds, som du kan filse og i den forbindelse lave en pæn overflade, som kræver minimum efterbehandling afhængig af hvor dygtig du er ;o)
3. klæb eller sæt forskalning op til gipsplader. Hvis du klæber dem op, så kan det gøres ved hjælp af gipspuds, som lægges i klatter jævnt fordelt på gipspladen. Klask op og bank på pladen med et stykke træ mellem plade og hammer ;o)

Afhængig af hvor nemt det er, at komme til at klæbe plader op, så vil jeg nok vælge den, nu da du har banket alt puds ned. Tror til os, som ikke er eksperter med at smide gipspuds og andet puds op, så er det den nemmeste løsning.

Håber du kan bruge nogle af mine råd.

\\ n.c.

 

Hej Jesper

Har selv et hus fra 1908 så jeg kender alt til din situation ;o) Jeg har dog aldrig banket alt puds ned på en hel væk. Kun det som sad løst.

Du har flere muligheder.

1. Puds op som du beskriver, der skal sluttes af med fuldspartling hvis du skal have et godt resultat.

Med fuldspartling formoder jeg du mener sandspartel/letspartel??

Det var måske også lidt overdrevet at banke alt pudsen ned, men min største trøst er, at rummet kun er 8 kvm

Jesper

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Yes, det er med letspartel, sørg for at køb en god kvalitet.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også