Bådeværft ???

Jeg købte for 7 år tilbage,en meget velholdt trækutter,lærk på eg,bygget på klink 24 fod.Den tidligere ejer,var en meget pertentlig skibstømrer i Faxe Ladeplads,men det var ikke ham,som havde ejet den fra ny af,årgang ca.1980,-men derimod en fisker,der brugte den til fjordfiskeri,ved Roskilde fjord,indtil omkring midten af 1980érne.

Mit spørgsmål går på,om der findes nogle,som har kendskab til et bådebyggeri på Stevns,hvor den i sin tid er skudt af beddingen.
Jeg har intet navn på bådebyggeren,ingen nærmere by på Stevns og heller ikke hverken målerbrev,eller anden form for papirer,-men det kan båden jo ikke gøre for !!!

Hvis der findes nogle lokalkendte,eller andre som har kendskab til skibstømren på¨stevns,så ville jeg være taknemmelig for hjælpen.

På forhånd tak for hjælpen og den ellers gode snak,som er her på siderne,om alt muligt.

Johnny V

Mvh
Selvbyggeren
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej alle.

Nu må I lige komme lidt op på stikkerne,specielt dem fra det østsjællandske,-det kan da ikke være rigtigt,at der ikke er nogle gamle garvede lokalkendte,som kan erindre,hvorfra på Stevns,der bor/boede en bådebygger og her tænker jeg hverken på Bjælkerup Bådebyggeri,-eller Rødvig kutterværft.

Venligst Johnny V

Mvh
Selvbyggeren
Ja, det er jo lige tidligt nok, at være taget på ferie smile

Mvh. JørgenE (der regner en tur til Stevns for en heldagsudflugt, men dog bor på øst-Sjælland)

Mvh. JørgenE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis