Montering af toilet

Hej Alle

Jeg har en nordisk snekke hvor jeg skal have monteter et toilet, er der nogle der ved hvor, og hvormeget afstand der skal værer mellem skroggennemføringerne og skal de ligge lodret over hinanden.

venlig hilsen keld
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad afstanden angår skal du være sikker på at du har pladst til at montere de indvendige haner og forskruninger, husk der også skal være plads til svensknøgler og lignende værktøj. Når dette er overholdt mener jeg at afstandene er store nok til at det ikke vil give styrkeproblemer. Hvad angår om det skal være lodret over hinanden eller ej må det være op til din kreativitet og pladsen der er afgørende, kort sagt er det ligegyldigt. Men begge genneføringer skal være under vandlinien og gerne 20cm eller måske mere så du også kan suge vand når der er lidt bølger eller båden ruller i søen.

Men en helt anden betragtning er om du bør montere et toilet med afløb til vandet. De nye regler foreskriver jo at du om kort tid skal montere en holdingtank i båden og så punpe indholdet i et anlæg på havnen når du anløber og kun må benytte anlæget med søafløb når du er min 12sømil fra land (jeg er lidt usikker på tidspunkt for holdingtank og afstand) Med dette i tankerne vil jeg montere en "porta potti" eller hvad de nu hedder og sermed lave en meget enkel instalektion der opfylder de nye krav med holding tank og desuden er sådan et cam,pingtoilet meget billigt. Langt billigere en et alm bådtoilet og trevejsventil og holdingtank. Desuden fylder et campingtoilet ikke ret meget... Bare en tanke.. Måske skulle du overveje lidt inden du monterer dit søtoilet.

Venligst Njord smile smile

MVH Njord
Jeg ved af bitter erfaring at ind og udgang skal være så langt fra hinanden som muligt, og indgangen skal være nederst.
Hvis udgangen er eks. 20 cm under indgangen så vil det lidt varmere affald fra toilettet sive op langs skroget og du vil se at du skyller toilettet med det du ønsker at slippe af med.
Mik.

Jacob V
Jeg har en Sea Ray fra 2000, hvor jeg gerne vil montere et toilet, så min kæreste kan komme af med vandet i løbet af natten.
Mit spørgsmål går på at jeg ikke ønsker en holding tank, men vil lave en skroggennemføring direkte.
Jeg har et Jabsco manuelt toliet.
Er der nogen der har erfaring, og hvad vil I anbefale??
Jævnfør de gamle indlæg er det nu kun tilladt at bruge et toilet uden holdingtank hvis du sejler damen min. 12 sømil til havs.
Ideen med en Porta Potti er måske ikke så tosset.

Finnband
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis