lampe lyser i 10 sekunder og springer der efter sikringen, hvad kan være galt ??

Jeg har en udendørs lampe på muren som altid har drillet på mit hus, der sad oprindeligt en gammel smedejerns lampe men den er blevet skiftet ud med en moderne galvaniseret, da jeg håbede på at årsagen lå i dårlige kabler i den antikke lampe.. men problemet eksisterer altså stadig, jeg har nu lige skiftet alle min afbrydere og kontakter, så nu skal der gøres et eller andet ved at den lampe springer sikringerne. Lampen er som sagt hængt op på ydermuren ved bryggers døren og der går bare et kabel ud af murhullet som så er ført op under loftet og ned til afbryderen ved bryggers døren. Det der undrer mig lidt er at den lyser fint i 5-10 sekunder inden den springer sikringen.. er der nogen der har en anelse om hvad der kan være galt ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er kablet ok?

Det lyder som om der er noget der overbelaster dit kredsloeb...

Hvad sker der hvis du piller lampen fra?

/Hideout

 

Hvis du springer en 10A sikring efter ca.10 sek. har du et kredsløb hvor der løber omkring 30A,

En skrue et sted i et kabel evt. eller anden beskadning.

1. Afmonter lampe, er problemet der stadig (husk at tænder afbryder i mere end de ti sekunder) = lampen som er problemmet.

2. Hvis problemet stadig er der, er det kablet fra afbryderen og til lampen = skift dette.

---
Hvis en sikring springer må denne kun skiftes en gang, sker fejlen igen, må der ikke skiftes sikring før denne fejl er rettet -

okay, jeg tænker også at der vel kun er kablet tilbage når både lampe og afbryder er skiftet.. så må jeg vel bare punge ud til at en elektriker kommer og ser på det, da det kabel ikke er lige til at tjekke, det er inde i muren og kan ikke umiddelbart skiftes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis