Ny græsplæne

Hej LDS'ere!

Jeg har fået lagt ny indkørsel og terrasse - og det pynter jo helt vildt! Desværre efterlader en 1,6 tons minigraver nogle grimme spor i græsplænen, og derudover er den meget ujævn i forvejen.

Min plan er nu at jeg vil fylde noget ekstra jord i alle hullerne, så overfladen bliver nogenlunde jævn. Derefter vil der så være græs nogen steder og jord andre steder, så jeg vil så smide nogle græsfrø ud, så vi igen kan få græsplæne.

Men: Vi har en hund - en labrador på 23 kg - som elsker at traske rundt i haven og snuse til buske og planter. Jeg kunne forestille mig, at det giver lidt problemer med det nye græs - eller hvad? Kan det godt holde til at der går en hund rundt på det, eller er jeg nødt til at spærre det hele af, så den ikke kan komme derind?

mvh.
Henrik
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du er nødt til at lave en form for afspærring men behøves ikke være noget voldsomt - nygravet jord lugter dejligt og af alt muligt dejligt som er nærmest uimodståeligt for en hund.

Har selv lappet nogle lunker i vores plæne og hunden (en mindre kalv på +45Kg) er tosset efter at gå ovenpå de nysåede græsfrø og snuse - og hvordan er det lige at du kommer ud og henter den når den står ude i midten af det nysåede areal og ikke lige gider komme over til dig når du kalder....

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Elektrisk hegn i jordhøjde..
Ret effektivt!

ame

du kan bare så, græs er noget værre ukrudt det skal nok komme. blir måske sporatisk til at starte med, men det skal nok blive fint med tiden.

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
enig med henrik S
jeg har også nogle huller i plænen, og vores hund elsker også den slags jord. Har rivet det godt og smidt nogle græsfrø, og så skal det nok komme.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også