tomgangsproblemer WV golf II

Jeg har en WV golf 2 1.3 fra 1985 som ikke vil gå i tomgang!
Jeg har skiftet følgende : tændrør-strømfordelerdæksel-rotor-kilerem-batteri!
Problemet opstår når bilen er blevet varm - motoren bliver uregelmæssig i gangen og går derefter ud - nogen gode ideer til hvad jeg kan gøre - for bilen kører ellers fint!

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv at efterse brændstoftilførslen filtre - pumpe, havde problemet på en peugeot fra 87 - skiftede brændstoffiltret - problemet var løst

-------------...............----------

Når alle forsøg går galt - så læs manualen - hvis den ikke er blevet smidt ud????

du skal have kigget lidt på din choker det er sikkert der problemmet ligger for det lyder til at den drukner når at den er blevet varm det er derfor den går i stå. Det er et ret typisk problem på golf2
ps Tag også lige et kig på dinne vacumslanger nu du er ved det 2 meter vacum slange koster ikke ret meget da golf 2 er meget sarte overfor falsk luft

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hej golf1985

Der er ingen choker på min golf? eller er der? jeg ved ihvertfald ikke hvor den sidder så der må være tale om autochoker eller hvad?
ja der er tale om en auto choker der bliver styret af vacum
Du skal lede efter en vacum dåse der ser sådanne ud:
http://www.howdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=475373

Jeg har nu ledt og ikke fundet noget som ligner - hvor skal den sidde - jeg har kigget omkring hvor gaskablet går ind til karburatoren - for det arbejder vel sammen?
Annonce
Har du tjekket din tomgangs dyse? der kan nogle gange forvilde sig et sandkorn der ned og så vil den ikke køre i tomgang.

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

hmmm nå det er heller ikke sikkert den ser sådan ud da der findes flere typer kabuatorer til din
Hvis du kan må du gerne lige tage et billede af den så jeg kan hvad det er for en type kaburator gerne uden luftfilter kassen
Du kan også se hvad det er for en type på selve kaburatoren men jeg kan ikke lige huske hvor at det står henne på den

kom lige tænke på du kan også selv tjekke om choker dur ved at kigge ned i kaburatoren når at du gør det kan du se et spjæld dette spjæld skal være næsten lukket når at bilen er kold og stå cirka lodret når at bilen er varm hvis det bliver ved med at stå lukket er det choker der er i stykker og derved drukner bilen

en mulighed kan være din karburator flange, hvis du ellers kan nå det inden bilen går ud så prøv at trykke ned i højre side af din luftfilterkasse, så du presser karburatoren ned mod manifold, de har en tendens til at revne og derved trække falsk luft ind

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

det kunne også være kaburatorflangen men så burde bilen også køre af hå til når at den var kold og efter hvad han skriver er det kun når at den er varm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis