Krydsfelt i bryggers

Hejsa,

Jeg vil gerne lave et krydsfelt (patch panel/patchbox) i mit bryggers. Jeg har 5 LK Fuga datastik med to stik i hver, dvs. 10 ethernet kabler i alt (CAT6).

Den billigste løsning jeg kan finde er pt. ca. 1.500 kr. og det må kunne gøres billigere.

Har du/I en billigere løsning (installations kablerne skal IKKE køre direkte i switch, men i et krydsfelt).

På forhånd tak!
Morten
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den BOFH henviser til er rackmontering og iøvrigt Cat5e og ikke Cat6. Jeg går ud fra den du har kig på er LK Lexcom? Den ender i hvert fald i ca. den pris. Jeg har selv ledt længe og forgæves efter det samme som dig men måtte opgive og bide i det sure æble :-) Jeg købte Lexcom løsningen.

Fra CAT5 til CAT6 ligger den største forskel i shieldingen på kablet og kvaliteten af lederen - farvemarkeringer og stiktype (RJ-45) som de termineres i er akkurat det samme!

De fås fra alle mulige leverandører til alle standarder - og man kan få et standardbeslag til rack-modellerne som man kan skrue det op på en væg med, det eneste man skal bruge er en art blindplade med et hul i der hvor de kommer ud af væggen.

Krydsfelt i et bryggers = samling/mellem/videre-patchning af kabler = grimt = noget man har til at sidde inde bagerst i et skab hvor det meget sjældent ses = gider man bruge mange penge på det?

/BOFH

Tillægsspørgsmål - når du har 5 LK dobbeltdåser til at sidde hvorfor vil du føre dem op i et krydsfelt istedet for at patche direkte imellem dåserne?


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis