Klinkegulv afslutning

Hej
Jeg skal til at lave gulv i gangen. Klinkerne skal skal slutte ca. midt i gangen og fortsætte i trægulv, jeg regner med at sætte sådan en stålskinne i overgangen, men kom til at tænke på hvordan det er pænest at starte filserne? altså starte med en hel flise ved døråbningen eller slutte med en hel flise ved overgangen til træ...? nogle gode erfaringen:-)
Frederik
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne du ikke måle ud,så du starter med en hel og slutter med en hel? altså justere fuge breden.Og så måske lægge en gummi fuge ved overgangen til trægulvet.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Grundreglen er jo at du ikke må have klinker der er under en halv sten i breden, det kan gøres ved at justere stenen i begge ender.
Jeg har selv startet med at prøvelægge mine, og startede med en hel hvor trægulvet slutter og jeg endte med 1/3 klinke ved væggen, så jeg skar lidt af kliken ved trægulvet så det passede med 2/3 klinke i begge ender.
Og ja, du kan jo også eksperimentere med fugebreden, men vil ikke anbefale at du variere størrelsen her. Mit øje vil blive irriteret over sådan noget ;o)

 

jeg er ikke så meget for at skulle justere fugebredden andet end at den stadig skal være det samme mellem alle klinkerne! Men tror jeg vil sigte efter at have en fuld klinke til at slutte på! tak for jeres svar:-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis