Hjælp til plade over emhætten.

Hej, jeg er netop flyttet hjemmefra og derfor helt ny i det med at gøre det selv... Min emhætte sidder imellem to overskabe, emhætten sidder i bunden af dette mellemrum. Der er altså et tomrum imellem de to skabe, som jeg gerne vil dække med en plade. Min Emhætte er af stål og derfor vil jeg gerne sætte en stålplade op for ligesom at "fortsætte" emhætten. Jeg spurgte mig lidt frem. Og har fået afvide at jeg skal købe en tynd stålplade, som jeg så skal sætte på en træplade og dække tomrummet med denne plade. Men hvor finder jeg sådan en stålplade? - og er dette den rigtige løsning? Mvh Lars
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Istedefor en stor stålplade, kunne du da sætte en go gammeldags krydderihylde op, det er da meget mere praktisk.

Ved godt det ikke er så moderne mere, men køkkenet er vel ikke helt nyt, når du i forvejen har sådan et "hul"

Hvis du stadig kan skaffe lågetypen, kan du også sætte en skab op, som skjuler emhætten.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg tror du skal hendvende dig til en blikkenslager, der kan du sikkert købe sådan et stykke rustfrit stål plade. Og det er rigtigt at du skal lime den fast til en træplade, grunden er at ellers vil den stå og svinge med resonancen fra emhætten og det bliver en farlig balade at hører på. Du kan bruge en 16 mm. spånplade og du limer stålpladen på med kontakt lim, det gør du ved at du smører et lag lim på stål pladen og et lag på træpladen. Nu skal du så vente med at lægge dem sammen til du kan røre ved limen uden at den hænger i fingeren, så lægger du dem sammen, vær meget omhyggelig med at lægge det rigtigt på første gang, for du kan ikke flytte med den når den først ligger der. Læg så pladen på gulvet tag dine sko af og "gå" dig en tur på pladen, start med at træde på midten hvorefter du i små bitte skridt flytter vægten ud mod siderne. Du skal ikke trampe
Husk at du skal affedte stålpladen inden du smører lim på, til det skal du bruge noget fortynder på gamle klude. Og husk så at du lige så snart du er færdig skal kluden i en plastpose der lukkes og smides ned i den udendørs skraldespand.

V.h.  Håndværkeren

Bare en tur ned i det lokale byggemarked ,der kan du købe en 1mm. tynd stålplade i forskellig str. skal du evt .skære den til  køber du en 1mm tyk skæreskive til vinkelsliberen.

Limningen på træpladen foregår idag såment med montagelim i en fugepatron

hurtigt og nemt  (Ellers må du en tur forbi det lokale smedeværksted,og sludre lidt )


Tim  
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis