Vandboring

Hej

Jeg er flyttet på landet, og kunne godt tænke mig en boring til havevandet.
Jeg har fundet frem til at man nok skal høre kommunen omkring dette. Men hvis man for en godkendelse fra dem.

Hvem kan så hjælpe mig med at lave en boring? For det er vel ikke bare lige noget man selv gør :)...

Mvh Kenneth Dalbjerg
http://www.kennethdalbjerg.dk

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan godt følge din tanke, der er bare lige det ved det, at skulle du mod forventning få lov til at lave en boring. Skal der vandmåler på og du skal betale den samme afgift for vandet som du betaler for det du har i køkkenet. Og så kan du sikkert godt se at fidusen røg sig en tur.
Hvis du har offentligt vand indlagt ville jeg ligesom Håndsværker blive overrasket hvis din kommune giver dig tilladelse til en privat boring. Men skulle de alligevel give dig tilladelse skal du fortsat betale vandafledningsafgift. Det du sparer er således alene vandafgiften. Det skal du holde op mod, at du formodentlig bliver pålagt mindst en årlig kontrol af vandkvaliteten.

Så samlet set forudsætter det nok at du har et ret højt forbrug før det kan betale sig, inklusiv forrentning og drift af boring, pumpe, filter m.v.

Skal der bores så lad alene professionelle om opgaven. Hvis du er skyld i forurening af vandførende lag får du en "erkendtlighed" fra det offentlige, der ikke er til at spøge med. Det vil formodentlig være et decideret krav fra kommunen for at give tilladelse, at der er aftale med et godkendt firma til at udføre opgaven.
Hvad angår vanduret er det løgn har ikke noget vandur på her hvor jeg bor men betaler for at komme af med 80 m3 om året uanset hvor meget vi bruger så det er jo en god handel. Kontrol af vandprøver i private boringer giver bare et brev og kogepåbud du bliver ikke tvunget til at lukke den hvis den er forurenet. Selvom du ikke søger om det kan du sikkert godt få nogen til at bore den i nattens mulm og mørke. Er selv ved at få lavet en ny boring i disse tider, det er en vi kender så det er en "god" pris men alligevel lyder den på 1100+moms per meter vi skal ned, og herude forventer han cirka 40 meter men måske længere. Og det er ikke bare noget man lige gør det er noget temmelig stort grj der skal ud for at lave en boring.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis