Fuger i ydermur

Hej

Vi har købt et hus fra 1981 hvor fugerne som så mange andre huse fra den tid, godt kunne trænge til en opfriskning. Der er ikke som sådan nogle problemer med fugerne, vil vil bare gerne shine huset lidt op.

Vi vil gerne have fyldt fugerne "ud til kanten" af murstenene, så huset fremtræder lidt nyere (vi har set at nyere huse fuget helt ud).

1. Hvordan griber man sådan en opgave an? Jeg vil nemlig gerne gøre det selv, for at spare nogle penge. Jeg havde tænkt at det skulle være et sommerprojekt.

2. Er der nogen der ved hvor dyrt sådan en "operation" ca. vil være på et 1 plans hus på 160 m2?

3. Hvilken type mørtel skal man bruge, når det handler om et kosmetisk projekt?

Håber der er nogle lav-det-selvere der kan hjælpe os

På forhånd mange tak!

Mvh/Løget
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

umiddelbart virker det som en voldsom arbejdsindsats for at opnår et relativ lille udbytte.

Det er temmelig tidskrævende at fuge et hus når man ikke har erfaring med det. Umiddelbart vil jeg tro du er nødt til at fræse fugerne først for at have mere det "hænger" fast i - men der er garanteret en murer der ved mere om det.

Men igen - check lige om der ikke er andre ting der betyder mere end om fugerne er fyldt helt ud

Hvis du selv laver hele arbejdet er det såmænd ikke voldsomt dyrt. Om du skal bruge en strandmørtel eller bakkemørtel afhænger af hvad der er i forvejen

Hej

Tak for svaret.

Nu har jeg en kone der gerne på sigt vil have et hvidt hus - altså skal huset males på sigt. Kan / skal man vandskure huset inden man maler det, og er det en omstændig proces eller er det noget man selv kan gøre?

Mvh/Løget

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også