Hjemmelavet rullegardiner

Hej!
Jeg vil gerne lave nogle rullegardiner, men jeg kan simpelthen ikke finde en side med instruktioner til det.
Så jeg tænkte om der nogen der kunne hjælpe?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du vil lave det selv, forstår jeg det sådan at du selv vil vælge stoffet?

I så fald kan du prøve i en stofbutik om de har et "lav selv" sæt med instruktioner. De har i hvertfald til foldegardiner, hvor man køber selve mekanikken og og selv syer stoffet dertil.
jeg lavede for nyeligt min mormor´s rullegardiner. Selve konstruktionen er såmænd enkel nok. Men jeg er sikker på det er meget nemmere og købe selve tromlen og selv påsætte stoffet alt efter om det er mørklægnings-gardiner eller
skyggegardiner  (ved ikke om det hedder skygge, men det lydder godt ). 
 
Hvis det er motor styret gardiner du taler om, så er det jo "bare" og få fat i en rundstok af træ. Montere en lille motor med lave omdr og kraftigt moment i den ene ende. fræse en smal rille i stokken til montering af stof. Og i den anden ende af stoffet folder du 2 cm op og syer en smal lomme til en vægtstang som holder gardinet stramt ved oprulning.

ellers er der mirakkel priser på Amager... De har svaret.
 
Hjorhoey

work hard at home, sleep hard at work.

Tusind tak, for hjælpen!
jeg tror jeg vil gøre som runefeldtmose sagde, og gå ned i en stofbutik, og finde instruktioner.
forståeligt nok... det er klart det nemmeste... og der er massere af forhandlere af den slags...

work hard at home, sleep hard at work.

Fandt du nogensinde ud af en god løsning? Jeg spørger fordi jeg har en bekendt, der også vil give sig i kast med hjemmelavede rullegardiner og om det overhovedet kan lade sig gøre?
I sin tid prøvede jeg også, men valgte i stedet de færdige rullegardiner fra Velux: http://www.velux.dk/Private/Produkter/Solafskaermning/Produkter/Rullegardiner, som jeg har været særdeles tilfredse med.

Kh. Sarah

Mine interesser: Køkkenhaven, hobbymalerier, kreative løsninger til hjemmet, bryllupsplanlægninger og simple gør-det-selv løsninger.

 

Jeg har gode erfaringer med:
Velux Rullegardiner

Svane Køkkener

Bryllupsmusik

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis