Plastimo rulle eller??

Vi skal have en rullegenua til vores Maxi og jeg er rimelig tæt på at købe en Plastiom 608 som kan monteret på det gamle forstag.
Prisen er ca. 5.000 uden montering
Furlex kan købes for mellem 8.000 og 9.000 med montering og der kommer der også nyt forstag på??
Det er jo næsten dobbelt op..
Hvad er dine erfaringer med rullesystemer.?? Er det de ekstra penge værd at købe Furlex eller et andet mærke??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Vi skal have en rullegenua til vores Maxi og jeg... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Håndværkeren>Well - det ene skal vel passe til det andet - er godt nok ikke pensionist endnu - men er det nu dét et rullearrangement kaldes - er det fint med mig ... Er beæret over at have to nye faciliteter - en pensionistfok og en jerngenua  ... Kan et udspilet splitflag bruges som mesan

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Tror der er en hvor hørelsen svigter - det der tales om er et rulleforstag, og ikke en rullelator. (Hilsen fra en, som stadig kan holde ballancen på en tohjulet mc)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Der er noget der hedder udvikling..

Her et eksempel på hvordan tiden vælter ind over os og pådutter os "fremskridt"

Først skulle man sparke sig af sted.. så kom der sørme disse moderne pedaler på og saftsuseme om ikke der kommer en helt vild Ole opfinder og smider en kæde på til sidst.. 

Sidder lige og tænker over hvordan Håndværkeren kommer på nettet.. Jeg mener, kan man smide en netledning i en skrivemaskine. ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Andy ! Næh det er da helt fint med en u.b. motor, men behøver den sidde og stritte der agter når du ikke bruger den. Havde du nu haft en 6 Hk. Seaguell kunne du let smide den ned i kistebænke efter brug.
En åregaffel agter er skam nok, så kan du vrikke båden frem i vindstille, det giver også gode arm muller.

Milady !
Må du overhovedet sejler med split flag, ja jeg ved godt at det gør alle de andre også. Men rent faktisk må vi ikke bruge splitflaget.

Gerhard !
Hvordan går det lige med at holde balangen på isglatte veje, og ÆV BÆV jeg kan have mange gange mere med end dig.
Håndværkeren>Nu prikker du jo både til en potentiel dårlig samvittighed og ditto hukommelse... Mener - eller skulle jeg i realiteten skrive TROR - sejlerfolket fik en Kongelig tilladelse til at føre splitflag fra lystfartøjer med påskriften Y.F. - men mon ikke WS kommer med et fyldigt svar

Apropos flagning - har alle dage fået at vide - flaget burde være så stort at det lige akkurat IKKE nåede ned i vandet men mangler fakta-data - véd du/andre ? Véd fra "gamle" dage som medlem af "De Fæle" - vi flagede fra agterliget men det er ikke passende - i mine øjne til et yougurtbæger med pind og brandertgelænder

Annonce
Håndv-> Du har en pointe, så det var da godt, at nogle konstruerede en sidevogn til dem som har behov for det. *SS*

Iøvrigt var vores opkobling til daværende Kommunernes hulkortcentral - siden Kommunedata, (og nu tilsyneladende et energiselskab - sikkert ved afbrænding af de gamle hulkort) en skrivemaskine, med et akkustisk koblet modem - med 75 baud hver vej(Så har jeg vel ret i, at der skal ganges med 9 for at få bit, dividere med 1024 for at få kilobit, og yderligere dividere med 1064 for at få megabit, og så dividere med 10 for at få 10 megabitforbindelse - så'n ca.). Det var i 80'erne - 1980 altså - der er godt et år til vore sønner bliver pebersvende - de er også fra 80. (Lige et søndag formiddag tilbageblik)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Yachtflaget er det danske orlogsflag med bogstaverne YF i guld idet øverste kvadrat. Farven er dybrød med hvidt kors. Dette yachtflag kan ifølge statsministeriets bekendtgørelse af 11 oktober 1957 om benyttelse af yachtflag føres på sådanne, herboende danske tilhørende dæksbåde (halvdæksbåde), som udelukkende er bestemt til lystfart. Tilladelsen til benyttelse af Yachtflaget bortfalder, hvis fartøjet måtte blive anvendt til fragtfart, passagerfart eller nogen anden art af erhvervsforetagende.
Yachtflaget må ifølge justitsministeriet (1979) ikke benyttes på land

Såå - håndværker ikke noget med at sætte splitflag på MC'eren
 i mine øjne til et yougurtbæger med pind og brandertgelænder

Der hvor jeg kommer fra, kaldes det en kummefryser med stakit og lokum
I mine yngre dage havde jeg halvpart i en Spækhugger, min makker ville så at vi istedet skulle have en Ylva. Der sagde jeg så stop, ikke om jeg ville give så mange penge for at skulle kravle på lokum, så han fandt en anden og jeg solgte min halvpart.
Flying Leth>Tak for den information :-) Så er spørgsmålet om det er min tro eller Håndværkeren's hukommelse - der svigter  og iøvrigt kære Håndværker - Ylva'en er nu et godt skiv - lokummet kunne jo smides væk eller sælges...

Ja det må så være min hukommelse, jo jeg syntes da også at en Ylva er et godt skiv, jeg syntes dog at den er mere berettiget til havsejlads end til at ligge og krydse nede i de grøfter vi har i det sydfynske farvand. Her er Spækhuggeren nemmere at komme rundt med, og den har også den fordel at den kan sejle når der kun er kattepoter på vandet, der ligger Ylvaen bomstille og driver.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis