Terasse med trin i herregårdssten!

Jeg har lige fået anlagt en terasse i herregårdssten men synes der lige mangler et enkelt trin op til terasse-døren, da både barn og hund er ved at stå på næsen når de skal ud.

Nu tænker jeg, at det kan vel ikke være så svært selv at lave et sådan trin. Da jeg har en del herregårdssten i overskud, vil jeg bruge nogle af disse til at lave trinnet med. Det skal såmænd bare være firkantet og jeg mener at 3 rækker skulle være nok.

Men jeg kan ikke rigtig finde nogle vejledninger nogle steder. Kan jeg "hæfte" herregårdsstene fast på terassen med blå lip og derefter komme fugesand imellem stenene, eller hvordan skal jeg gribe den an?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lavet trin ved mine 2 terassedøre, ud af herregårdsblokke, og de er satfast og limet sammen med lip fliseklæb, det har nu holdt i snart 3 år, og der er ingen tegn på det er ved at gå løst.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jeg limede godt nok mine på alle sider der støtte sammen, men det er heller ikke noget problem når man først er igang !!!

om det gør den store forskel ved jeg ikke...!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Okay, det prøver jeg. Tak for hjælpen.
kommer til at tænke om ikke fugesandet vil løbe ud af enderne, hvis der ikke er lim imellem stenene, lodret..!!

Go fornøjelse.!

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange

For at give et indtryk af fliseklæber:

 

For at drille min datter på 5, trak jeg med tandspartlen en rest klæber fra fliseopsætningen i køkkenet på en af de gamle fliser ved siden af legehuset. Heri satte jeg nogle sten fra haven - runde marksten i størrelse med kartofler.

For at gøre historien kort: De sidder der endnu og der har ikke manglet kommentarer fra prinsessen


LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis