Fordeling af antennekabel og stik

Hej

Jeg er ved at renovere og skal i den forbindelse have nye antenneudtag i hele hytten.

Vi har idag koblet til lokal fælles antenne og det leveret kabel går ind i en dåse hvorfra jeg har forlænget kablet videre fra til mit teknikkerskab.

Desværre er signal ikke godt og jeg har været nødsagt til at putte en antenneforstære, en billig 18db model fra fætter Harald. Har overvejet at finde en kvalitetsforstærker, men synes der findes mange specifikationer og er i tvivl om hvilken jeg skal vælge, 30db?. Skal jeg placere den så tidlig i signalforløbet som muligt?

Idag går kablet kun ud til en dåse, men inden længe kommer der yderlig 4. Der hvor jeg vil fordele dem fra forventer jeg at placere en fordeler som denne http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenne-fordeler-f-stik/professionel-antennefordeler-(4-vejs-splitter).asp

På tre udtag vil der kun blive placeret en dåse, som vel skal være slutdåser og den sidste skal der være to dåser på, den hvor kablet skal føres vidre fra skal vel være en sløjfe og så en slutdåse til sidst?

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af nielsennc den 15-04-2009 11:37
Hej

Jeg er ved at renovere og skal i den forbindelse have nye antenneudtag i hele hytten.

Vi har idag koblet til lokal fælles antenne og det leveret kabel går ind i en dåse hvorfra jeg har forlænget kablet videre fra til mit teknikkerskab.

Desværre er signal ikke godt og jeg har været nødsagt til at putte en antenneforstære, en billig 18db model fra fætter Harald. Har overvejet at finde en kvalitetsforstærker, men synes der findes mange specifikationer og er i tvivl om hvilken jeg skal vælge, 30db?. Skal jeg placere den så tidlig i signalforløbet som muligt?

Idag går kablet kun ud til en dåse, men inden længe kommer der yderlig 4. Der hvor jeg vil fordele dem fra forventer jeg at placere en fordeler som denne http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenne-fordeler-f-stik/professionel-antennefordeler-(4-vejs-splitter).asp

På tre udtag vil der kun blive placeret en dåse, som vel skal være slutdåser og den sidste skal der være to dåser på, den hvor kablet skal føres vidre fra skal vel være en sløjfe og så en slutdåse til sidst?
Først og fremmest så du så vidt muligt placere forstærkeren så tidligt, som overhovedet muligt. Din forstærker skal tilpasses båndbredden og forstærkningen på tilgangssignalet.
I dit tilfælde er 30dB rigeligt da de oftest kan varieres.

Er det DVB-C signal du får ind?


Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Din fordeling af slut og sløjfedåser er korrekt.

Er du sikker på at du har fået lavet en god samling i den dåse du har lavet? Al støjen og signaltabet kan komme derfra. Hvordan ser naboens signal ud er det lige så dårligt?. Hvis du kan ville det være optimalt at erstatte kabelsamlingen med forstærkeren så den allerede kommer på hvor kablet går ind i huset før nogen form for samlinger. Så undgår du også en samling som generelt er noget skidt.
Det er et analog signal + dvb-t, som der også sendes teritært med dr1, dr2, tv2 og tegnsprogs kanaler.

Samlingen er i en 1½ indmuringsdåse, så det kan være den jeg skal kigge på den her http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antennestik-adapter/f-connector-u-adapter.asp og så en f-connector på de to kabler, så jeg ikke skal vride kabelet. Tror ikke kablet fra selskabet er langt nok til jeg kan få det ud i en antenne forstærker. Jeg kan selvfølgelig prøve at trække lidt i den.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis