Støvproblemer med naboer i lejlighed

Hej!

Jeg har som nogen ved skåret nyt el ind i væggene i min lejlighed som er bygget af beton elementer....

Jeg gjorde det med en alm 125mm og en 180mm vinkelsliber og det støvede og larmede jo helt sygt...

Det var i min stue og jeg lukkede dørhullet ud til gangen (dermed resten af lejligheden og oveddøren) af med en krydsfiner plade som jeg limede på væggen med fugemasse og lagde våde tæpper i bunden...

Jeg vandede hele gulvet med en vandkande med spreder på...

Efterfølgende har jeg så fået 2 kæmpeklager over at 2 naboers lejligheder er helt fyldt med støv... Jeg har været inde og se og der er godt nok helt gråt!

Meget mere gråt end i den del af min egen lejlighed jeg havde spæret af :S

Dette har jeg selvfølgelig rigtig dårlig samvittighed over, og det har jeg sagt til dem med især den ene er nabo er pisse sur og direkte modbydelig!!

Er der love for den slags o.s.v... hvor kan man læse om det?

Selvfølgelig skal jeg have det at vide, men jeg mener at den ene overreagerer ret meget! Jeg har da lov at renovere, og jeg kan ligesom ikke rigtigt lave om på at deres lejlighed stadig er noget utæt pis!?

Jeg har prøvet med en rilleskærer med sug, men den kan slet ikke skære i væggene... de er drønhårde!
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg kan se, så er det dig der er på den, og dine naboer kan forlange at du betaler for rengøring af deres lejligheder. Og så må du finde ud af hvordan det støv overhovedet kan komme ind i deres lejligheder, inden du fortager dig mere.
Bare fordi du nu syntes at du vil istandsætte din lejlighed, så skal du stadig tage hensyn til dine naboer.
Nu er det jo forsent, men du skulle faktisk have adviseret dine naboer om at du ville støve voldsomt måske et par dage, og at du så nok skulle sørge for rengøring hos dem hvis der skulle trænge støv ind til dem.
Jeg havde skam hængt sedler op om at jeg både ville larme og støve og at de lige skulle holde øje med det... det har de så begge valgt at ignorere for de var hjemme og de kunne bare have ringet... der var nummer og alt på.

Og hvordan det er kommet ind er der ingen der ved... Det kan kun være mellem deres væg/betondæk som ikke er tæt... Og de har jeg ingen mulighed for at lukke af :S Kunne blot konstatere at det ikke var tæt hos mig de steder og der lukkede jeg godt af med våde tæpper...

Jeg sagde også til dem at hun kunne ringe efter nogen til at gøre det rent for min regning men hun ville fandme ikke have fremmede ind så måtte jeg betale hende for det... Så stejlede jeg sgu... Jeg vil se en regning hvis hun skal have penge af mig når hun ikke kan tale pænt :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
sådan noget støv kommer ind over alt, og er der den mindste sprække, feks ved en rørgennemføring eller andet,- ja så tro mig ,- det finder vej.
Lidt ærgeæligt at det er ved at ødelægge jeres naboskab. Jeg kan godt forstå at hun er godt og grundig træt af det, for støvet kommer i alt, og man vil finde steder længe efter den første rengøring, hvor der så stadig er støvet... Kan i ikke blive enige om en pris på at hun selv gør det rent, eller en form for kompensation? Du kan jo ikke gøre det om hvad der er sket. Jeg synes godt nok ellers det er lidt mærkeligt at hun ikke tager imod dit tilbud om at et firma kommer og ordner det...

Håber ifinder en løsning :)
Hej..
Tror også jeg ville køre "lav cigarføring" hvis jeg var dig.. som du skriver var du ved at renovere el ???...
Hvis du ikke har belæg for det, kunne det godt blive et større problem for dig, end dit støv problem, som efter min mening ene og alene er dit problem.. Så ned med cigaren og find ud af noget fornuftig.
Mvh Jan J
Jeg ville sgu godt nok også gå helt bananas hvis min lejlighed pludseig blev fyldt med støv! Uanset om der så er hængt sedler op...
Men jeg ville nok havde taget i mod tilbuddet om total rengøring.
En ting er jo, at der ligger støv på alle flader, men hvad værre er, hvis du er rigtig uheld kan det måske risikere at give problemer med Deres tv/computere o.lign (hvis de har den slags), hvis de er blevet fyldt med støv.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej

Jeg ved et faktisk ikke, men i din indboforsikring er der en ansvarsforsikring som dækker hvis du kan gøres ansvarlig , men ikke ved hændelige uheld.

Det vil i princippet sige, at du skal indrømme at du har dummet dig, og det er jo ikke sjovt. 

Det skader ikke at spørge.

Der burde være hermetisk tæt mellem lejlighederne bl.a på grund af brandsikringen, og kan der komme luft igennem kan der også komme lyd m. m.
Jeg kan såmænd godt forstå at hun er mega træt af det, men jeg kan ikke forstå at hun ikke kan tale ordentligt som jeg har sagt til hende...

Jeg ville da også være træt af det hvis det var min, men tiden kommer hvor de selv skal i gang, specielt ved jeg at de har store problemer med vandskader her i bygningerne så jeg ved at det bliver deres tur... Og så har jeg da ikke tænkt mig at skabe mig fuldstændigt sindsygt fordi de kommer til at støve!
Man bor jo trods alt tæt i lejligheder.. sådan har jeg det i hvert fald...

Jeg ville såmænd også gerne finde ud af noget fornuftigt med rengøring, men jeg har sgu ærligt talt ikke noget fornuftigt at sige til en der råber mig op i hovedet... Jeg har egentlig mest lyst til bare at flette hende en når hun står der.

Gode naboskab var der egentlig ikke noget af i forvejen... Hun skaber sig over de mindste bagateller overfor alle... her i området så det er sgu ligemeget om det bliver ødelagt :)

Du siger noget med det brand der... Det lyder sgu ik lovende... vi har nu absolut ingen problemer med lyd her, og murene er nok ca 50cm tykke og af massiv beton... De er VILDT tykke!

Jeg har såmænd indrømmet at jeg har dummet mig, det har jeg ikke noget imod... Det jeg har noget imod er at folk bare har gået hjemme og ventet på at støvet har lagt sig før de har taget fat i mig... hvorfor gjorde de det ikke da de opdagede det? De fortalte jo selv hvordan de kunne se det var i luften i deres rum

Dette begriber jeg simpelthen ikke!

Jeg ville da nok selv lige tage telefonen og sige hallo... det støver altså ind her!

Vil lige komme med en indskudt bemærkning: Du kan altså sagtens få skiver til en ORDENTLIG rillefræser som kan skære i beton. Jeg og firmaet jeg var i, har skåret meget i beton. Det tager tid, ja. Men det kan lade sig gøre.

Mvh.
Sten Krog - El-Installatør
kan det være ventilationskanaler der har ført det rundt?
Jeg troede også at jeg havde lukket alt af i min kælder en gang jeg skulle lave riller m.m. dernede. Men god damn hvor fik jeg en overraskelse da jeg gik ud i haven og kiggede ind i min stue.... Det lignede en tåget sommermorgen...
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også