Puch Maxi P problem

ja jeg havde ellers svoret på at jeg ikke ville stille knallertspørgsmål i MC gruppen, men der er jo ikke kommet en knallert gruppe og nu bøvler jeg lidt med en maxi og behøver hjælp

sagen er den at min datter efter min rådgivning har købt en maxi P (som jeg har en chance for at fikse) og ikke en nymodens scooter (som jeg ikke vil røre med en ildtang, mest fordi jeg intet aner om dem)

knallerten var nyrenoveret ved købet, starter og kører super godt på små ture.(3-4 km)
forleden skulle hun så ud på en længere tur ca 16 km ud og det samme hjem 2 dage efter. turen op forløb uden problemer, og det samme med de første 6 km af hjemturen,
herefter begyndte den at gå i stå, ganske som var der en der trykkede på stop.

derefter kunne hun køre kortere strækninger hvor efter den gik ud, til sidst valgte hun at trække den (på trods af den er med pedaler)

hvilket så også betød at knallerten var kølet ned da hun kom hjem, og jeg ikke kunne få den til at lave fejlen igen selv om jeg piskede frem og tilbage på vejen med den.

er der nogen her der har en ide om hvad fejlen kan være?
min første tanke var stoppet filter i tanken, men der var ingen problemer med benzinen efterfølgende og jeg har ikke haft tid til at skille den ad endnu.

den drukner heller ikke for hun har uden problemer kunne starte den hver gang den gik i stå.

så jeg er lidt på "potten" lige nu da jeg jo har sagt at jeg sagtens kan fikse en maxi hvis der er problemer med den


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Gert Jeg vil gætte på at det er en "lus". For den kører normalt kun korte turer, og så bliver den "brændt" ud, det kan give en lus der flyver rundt i cylinderen. Når jeg havde problemet tog jeg tændrøret af ventilerede cylinderen med stempelet (træde på kick starter eller cykle lidt) så blæser den for det meste ud. Hvis du med bringer en tændrørsnøgle kan du tage den i tændrøret inden det køler ned

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

hmm det var en mulighed!
ville gerne have nappet fejlen mens den var der, men tøsen var jo så stædig at hun ikke ringede men valgte at trække.
men jeg må ud og trampe i pedaler i morgen når knallerten kommer hjem.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis