Fjerning af nivvelering

Jeg har fjernet det grimme linoleum der lå i mit køkken fordi der nedenunder ligger det originale plankegulv. Men...det ligger det er nogen steder tykke lag af nivellering...hvordan sådan får jeg det fjernet så jeg kan afhøvle gulvet

Jeg har forsøgt med en kantsliber og med korn 24, men lakken under bløder jo op, og får dermed også nivelleringen til at sætte sig på sandpapiret, og vi brugte 15 skiver på bare 2kvm. Helt sygt.

Nogen der ved bedre  og har nogen gode råd ?

mvh
Camilla
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Camilla.
Du skal have fat i en "diamant" slibeskive, den kan du få hos den gode Onkel Harald, søg på nr. 9927 eller 2099. Den kan du slibe din nivelering af med som var det smør.

V.h.  Håndværkeren
lige en advarsel, det støver som sindsygt
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
og sådan en slibeskive "spiser" også træ!!
så pas på når den er igennem nivilerings laget!

Det kommer ikke an på, hvor meget hjerne man har - men hvordan man bruger det man har.

(Elektriker)
 

Hvis du skal igang med en gulvafsliber, så starter du blot med en korn 16. Den kan uden problemer rykke spartelmassen af. Har du ikke før arbejdet med en gulvafsliber, vil jeg på det kraftigste anbefale dig at "prøvekøre" på et ikke synligt areal. Det er ikke et udpræget gør-det-selv job hvis resultatet ønskes hæderligt...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej KJ.
Det kunne vi sikkert få en lang "snak" om, jeg har nu mest erfaring for at forsøger folk at springe over hvor gærdet er lavest, bliver resultatet også derefter.
Hvis der skal bruges en "gulvhøvl" med groft sandpapir er det lige så vigtigt at få hældt noget petrolium på gulvet der hvor man skal slibe. Så sætter båndet ikke til så hurtigt. Dernæst skal man huske at de sidste slibninger kun må foretages langs med bræderne. Det er altså ikke bar tre fire gange der skal slibes, mindst 10 gange inden resultatet bliver til at holde ud at se på.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også