puch maxi vil ikke starte

jeg træder og træder på kickstarteren, men den vil ikke starte. jeg kan høre at stemplet bevæger sig men benzinen bliver ikke tændt en eneste gang. og så syntes jeg kickstarteren en lidt læt at træde ned. jeg har dog ikke haft en maxi før så det kan godt være at det er normalt. plzz hjælp er tatalt på vildspor

p.s. har en firkantet bing kabu
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

har du benzin på og knist på tændrør.! og har du renset benzinfilter

(benzinhane).?

Se i sådan en situation er det grundlæggende først, at tjekke om der overhovedet er gnist på tændrøret. Du skruer tændrøret ud forbinder det med tændkablet igen og lægger det på cylinderen, jog så en gang eller to nu skulle der gerne være en fin blå gnist. Er der ikke det så kan det være elektrode afstanden på tændrøret der er for stor, afstanden skal være så du lige kan snige en nedstryger klinge imellem. Kommer der stadig ikke gnist kan det så være din tændrørshætte, skru tændhætten af kablet og skru en lille tynd skrue op i kabelenden, hold den hen til cylinderen og jog et par gange, nu skulle der gerne være en tydelig gnist. Er der ikke det er det din tændrørshætte der er stået af, så må du købe en ny og når du aligevel er i butikken køber du lige et nyt tændrør også.
Når de ting er iorden kan du tjekke om den overhovedet får benzin, løber benzinen ned i kaburatoren, prøv at lukke for benzinen tag slangen af nede på kaburatoren og åben en lille smule for benzinen, så skulle det gerne komme i en tynd stråle. Er det iorden skal du have tjekket om der sidder skidt i dyssen på kaburatoren, tag svømmerhuset af og blæs med eks. en cykkel pumpe op i dyssen medens du giver fuld gas. På med svømmerhuset igen og åben for benzinen så den igen fyldes. Nu skulle den gerne starte.
Gør den stadig ikke det, trækker du den hen til den nærmeste skrothandler, hvor du sikkert kan få 25,00 Kr. som gammeljern for den.
jeg har tjekket alt. kaburator, udstødninf. topstykke, tændrør, cylinder og stempel, men det ser ud til at virke. kan det være at den bliver druknet. hvordan fikser man det
Når man siger at motoren er druknet, skyldes det at der er kommet for meget benzin ind i cylinderen, tændrøret er blevet vådt af olie/benzin blandningen og kan derfor ikke danne gnist. Det hjælper som regel at lade den stå urørt i 5 minutter så er det fordampet.
Men som jeg har svaret en anden her på LDS. kan det også skyldes at din tændning står forkert.
Hmmm.. Vil også skyde på at det er platinerne der er brændte eller at de åbner forkert (tændingen står forkert). Det er nu gangske simpelt og stille dem, men det kræver lige finger snilde... Platinerne skal starte med at åbne 1 mm før top punkt og helt åbne når stemplet er i top i motorens omdrejningsretning. Hvis du sætter et skydelære i tændrørshullet og kører stemplet i bud, så kan du bruge skydelærets "dybte" mål. Kør stemplet i top og se om platinen åbner. Gør den ikke det kan du løsne den og åbne den lidt. Man må lige prøve sig frem hvis det er første gang. Så vidt jeg husker skal platinen åbne ca 0,3 mm i top.

Det er værd at prøve.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis