nyt skur - hvordan

hello guys
skal til at bygge et isoleret skur på min grund. Skuret skal ligge tæt på skel og derfor skal højden holdes under 2,5 m. Jeg gider ikke grave ud til fundament og har tænkt mig at placere det på punktfundament. Tanken er at bundkonstruktionen skal være så tæt på jordbunden som muligt for at undgå at skuret bliver for lavloftet - så spørgsmålet er hvordan jeg laver det, så der både kan ventileres nok og undgå fugt - men andre ord.: hvor langt kan jeg gå ned og hvordan skal jordbunden forberedes ?

på forhånd tak

mvh jens
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan evt. laves ved at lave en fast ramme, også ligge bjælker mellem dem.
Så slipper du for et par bærende remme under bjælkerne, som normalt benyttes når ham bygger nyt skur på sokkelsten eller punktfundamenter.

Med denne opbygningen kan det bygges rimelig tæt på jorden ( 5-10 cm så længe kanten holdes fri så der kommer luft ind under det, og hvis eller de værste jord afgraves under skuret, og der så ligges et ukrudt dug +et et lag shingles eller småsten under, så holder det også rimeligt tørt derinde.

hej kaludabyg

tak for dit svar - lyder godt at jeg kan nøjes med 5-10 cm. Der er delvist fliser hvor skuret skal bygges - så jeg tænker at jeg måske kan lægge gamle fliser på hele arealet istedet for ukrudtsdug og sten ?

P.S. og tak for link - det er noget i den boldgade jeg har tænkt mig at bygge ...

mvh jens

Jamen, du kan også bare klodse bjælker op på den flise beklædning,
bare der er lidt luft mellem bjælker og fliser se de ikke kan optage fugt
fra blade osv som ligger under skruet, så skal det nok holder langt tid.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis