Bortskaffelse af oliefyr

Jeg har et gammlet salamander oliefyr, som er blevet taget ud af brug, da jeg har fået fjernvarme.

Det var forholdsvis dyrt at få VVSerne til at fjerne fyret, og da kommunen bekræftede, at det kunne afleveres på genbrugspladsen, har jeg indstillet mig på selv at bortskaffe fyret.

Det vejer imidlertid en hel del (anslået 250 kg ), så jeg er lidt på jagt efter en god ide til hvordan man får flyttet det ud af kælderen og op af ca. 6 trin.

Er der nogen med en god ide/erfaring?


Mvh
//flemmingc

 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En kraftig sækkevogn og 3 mand klarede det samme for mig, da jeg købte og hentede min Salamander i dit nabolag. Pas på ikke at tabe den midt i ophalingen!

Med venlig hilsen
ktm

 

Måske er der nogen der kan bruge reservedele fra det.
Jeg ser du bor i Hvidovre. Her huserer jo energiteknisk klub, tidligere omtalt her på forum. (Søg på "energiteknisk").

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
hvorfor for du ikke de 4000 kr du kan få i støtte,det gjorde jeg.og bag efter smid jeg den op på en tralier(og ja den er meget tung) og kørte på genbropladsen
Hvilken støtte tænker du på?

Mvh
//flemmingc

 

Skrevet af mikael76 den 14-04-2009 14:49
hvorfor for du ikke de 4000 kr du kan få i støtte,det gjorde jeg.og bag efter smid jeg den op på en tralier(og ja den er meget tung) og kørte på genbropladsen

Man får da ingen miljø-penge for et oliefyr. Det er kun fastbrændselskedler som udløser skrot-præmie
Smeden som fjernede mit fyr fik den bakset op af trappen sammen med en lærling. Derefter kom skrotfatter og hentede kedel og olietank. De plejer at være helt pjattede med sådan noget gammelt jern.

Jeg ville nødig skulle bakse sådan en karl op på traileren og op i containeren på genbrugeren..
Jeg fjernede en stor jernolietank ved at save den op med bajonetsav og gør snart det samme med oliefyret. Det var meget nemt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis