kvarttomme bolt

Rorpinden i min Leisure 23 (med twinkøl) er fastgjort med en tværgående bolt. Den er lige nu 6 mm i diameter - men bøsning mv er til en kvarttomme bolt. Ved nogen hvor man kan få en 7 cm lang bolt, der er 1/4 tomme i diameter (jeg har prøvet MANGE steder!) Bedste hilsen, Mogens Jensen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøve Carl Hassing Hvidkærvej 43 5250 Odense SV tlf:63171111 de har næsten alt i bolte.
Mvh.
M.skytt
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så vidt jeg husker er båden Engelsk og sikkert derfor er mange af boltene i tommer.

Der er langt til en engelsk bådudstyrsbutik men de kan findes gennem "NETTET" og Engelske magasiner og de har ofte en del dele der er billigere end herhjemme så måske kan det betale sig at skrive en del varer hjem fra England.
Eller fra vort broderfolk i Sverige. Jeg kan huske at svenske maskiner indtil for ikke specielt mange år siden blev leveret med bolte i tommer.... Så måske kan de hjælpe.
Italienerne og Franskmændene har desuden en hang til ikke helt almindelige gevind... Ofte findes de billigst hos bilforhandlere eller hos din lokale scooter forhandler (Vespa). Eller du kan få en drejet og skåret hos en smed. Specielt hvis forretningen er en gammel traditione biks er der god mulighed for at man har bakker og tappe til fremstilling af tommesgevind.

Venligst Njord

MVH Njord
En 1/4 tomme bolt på 70 mm kan være svær at få fat i,især i rustfri,men ikke umuligt.En anden løsning kan være at bore op til nærmeste mm størelse som er 8 mm gevind hvor der skal bores for med 6,8 mm bor.Men hvis der ikke er gods nok,til en sådan operetion må du nok få fremstillet en i rustfrit stål.
M.V.H Kurt V
Holbæk Bådcenter har en rodekasse med alle mulige rustfri tommebolte.Der har jeg været heldíg Ellers må du have fat i de motorcykelfolk der roder med Engelske maskiner?
Det er dog ikke altid at de bruger syrefast rustfri.

Men som Kurtv skriver vil det nemmeste nok være at gå over til metrisk gevind.

God tur
Hilsen
Neets
Ikke noget problem, hvis du ikke har fundet en 1/4" bolt har jeg. En anden gang skal du gå ud på den nærmeste flyveplads med værksted, de har ikke andet end amerikanske tomme bolte

Mvh Niels
[email protected]

citat:
Oprindeligt indsendt af Mogens Jensen:
Rorpinden i min Leisure 23 (med twinkøl) er fastgjort med en tværgående bolt. Den er lige nu 6 mm i diameter - men bøsning mv er til en kvarttomme bolt. Ved nogen hvor man kan få en 7 cm lang bolt, der er 1/4 tomme i diameter (jeg har prøvet MANGE steder!) Bedste hilsen, Mogens Jensen


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis