Bil "taber strøm"

Hej LDS'ere.

Under en meget lang køretur i min Fiat Uno 1.0 kunne jeg efter noget tid ikke slå det lange lys til uden at anlægget gik ud. Lyset begyndte senere at blive svagere og svagere, indtil jeg til sidst måtte smide den i nødsporet. Jeg troede at batteriet var stået af, men en udskiftning af dette afhjalp kun problemet kortvarigt.  Efter kort tids kørsel var der igen ingen strøm på.

Jeg regner med det er generatoren der er stået af, evt kullene, men hvis der lige er nogle der har andre bud vil jeg meget gerne høre dem..

Generatorremmen er iøvrigt ikke knækket

På forhånd tak,

Simon Nauta Ibsen

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der 'felt' paa generatoren?
- Check om der er 12 volt paa den 'tynde' ledning der gaar til generatoren (med taending paa, men uden motoren er startet)

Lyser ladelampen med slukket motor (og taending paa)? Og gaar den ud naar motoren er startet?

/Hideout

 

Lav en kontrol af din kilerem.
1/ er den stram nok, den skal være så stram at du kan trykke den ca 1 cm ned.

Har den behov for at blive spændt op, så gør det, dit problem er at bilen ikke lader i samme takt som den forbruger strøm.
Dette kan skyldes kilerem eller kul i generatoren, start bilen og se om kileremmen drejer med rundt, den kan også være slidt, ellers så skift dine kul.
Nå nej, glemte at nævne at ladelampen ikke lyser.. Kileremmen virker stram nok. Den gik ud 1. gang da jeg holdte ind, men det problem er jeg ikke helt sikker på er relateret til det. Tror jeg prøver5 at fikse generatoren

Mvh simon nauta

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

Det er helt sikkert generatoren der er stået af, det kan ofte klares med nye kul, men slæberingene kan være blevet forbrændt af gnister i den tid kullene ikke har haft ordentlig forbindelse. Hilsen Aksel
Takker for rådene.. Den fik en opladning og en ny generator, hvilket løste problemet.
Grunden til ladelampen ikke lyste, var at ledningen fra generatoren slet ikke var sluttet til.

Selvgjort er velgjort! Eller... Det er i hvert fald billigere.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis