Gammel lade?

Hei.. Jeg er en pige i teenager-alderen, som lige har brug for nogle råd.

Det er fordi at, en dag fandt jeg og min veninde ud af at min nabo havde et hul, med en gammel traktor lade i, ude midt på deres mark.
Så spurgte vi om vi godt måtte ha' laden, som et hæng-ud-sted. Det måtte vi godt, fordi de ikke bruger den.
Men min veninde og jeg vil gerne ha' den til at blive: Varmere og mere holdbar.

Væggende:
Væggende er lavet at nogle tynde træplader som er sømmet fast på træstolperne. (Gamle træplader). Og de sidder ikke særlig godt, fordi at de er lidt på tværs af hinanden og der er ret mange huller, rundt omkring i væggende. Der er kun plader på det yderste af Ladens "Træ-skelet" ..
Spørgsmål:
Hvad kan vi bruge, som ikke er dyrt, til at lave nogle ordenlige vægge? og gøre så det kan blive varmere?

Gulvet:
Gulvet er bare sand og jord. (tror vi?). Men fordi at der nede i det der hul er mange brugbare mursten, så er vi begyndt at ligge det sådan, så vi kan få et ordenligt gulv.  
Spørgsmål:
Hvad kan vi gøre for at gulvet bliver ordenligt og lige? og så det ikke er så koldt?

Loftet:
Det er det sværeste.. Det er meget hullet og gammelt..
Spørgsmål:
Hvad kan vi bruge som ikke er for dyrt, til at lave taget med?
_______________________________________

Og det er sådan en lade, der har hele den ene side åben, hvad skal vi gøre med med det om vinteren, sådan så der er læ?
_______________________________________

"Træ-skeletet" fejler vist ikke noget. Det er ret holdbart, solidt og sat ordenligt op.
____________________________________________

Og vi ved godt at vi ikke har meget forstand på "gør det selv". Men vi håber virkelig på nogle godt råd, som vi kan bruge og forstå

Knus Os.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spændende projekt. Og held og lykke med det.

Hvad med at kontakte et lokalt nedbrydningsfirma, som Normann og Petersen, der måske kan/vil hjælpe med lidt materialer til en overkommelig pris.

Hej Piger,

 

Tillykke med jeres nye "hænge ud sted"

Ikke for at tage glæden og modet fra jer, men det lyder som en umulig opgave i har sat jer for, men i kan glæde jer over at sommeren nærmer sig med hastige skridt, så der bliver ikke de store problemer med at holde varmen de næste 5 mdr.

For at få et brugbart gulv kan i f.eks lægge 2 ledere af rør eller brædder i, husk de skal være i vatter, så kan i trække sandet af med et langt brædt, derefter kan i lægge jeres mursten som fliser

Mht. til hullerne i tag og vægge, så kan i bruge en presænning, det samme kan i gøre for at lukke den åbne side 

Men i vil aldrig kunne isolere loft, gulv og vægge, samt lukke den åbne side, når det ikke skal være for dyrt, desuden hjælper det ikke meget at isolere, hvis ikke i har en varmekilde til at give varme i laden.

Venlig hilsen

Klaus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis