dårlig forbrænding på cylinder 2

Hej.
Nu har jeg kørt ca 7000 km siden jeg skiftede toppakning på min ford e 1,8 zetech. Jeg kan se at tændrøret på cylinder 2 (fra tandrem) er mere kokset end de 3 andre som ser rigtig fine ud. Det er heller ikke meget 2 er kokset, men jeg har jo haft problemer med at den ad og til hakker i det. Noget der aldrig helt er forsvundet!
Den køre også lidt ujævn i tomgang, men ellers køre den fin!

Kan det skyldes:

- Jeg har jo fået at vide at min tændspole godt kan være årsagen til problemet? men kan den kun lave bøvl på cylinder to??

- eller er det min tomgangsregulator/stepmotor som laver bøvlet?

- hvad med benzintilførslen! hvordan bliver den reguleret i forhold til cylinderne?

alte

<p>&#160;</p>
Hej. Nu har jeg kørt ca 7000 km siden jeg skiftede... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hans W. det må du lige beskrive bedre for det fårstår jeg ikke meget af
M.V.H
alte

<p>&#160;</p>
Har haft en bil magen til med samme problemer, og der var det bare et tændkabel.
Prøv at se om der er små lyn på siden af kablet(selve hætten som er nede i motoren).
de har meget tit problemer med kablerne.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
Jeg har købt nye gode kabler som er sat i. Nu går jeg så og bytter lidt rundt på nyt og gammelt for se om det kan hjælpe,- desværre! problemt mærkes som, det bare at en tændkabe derfor købte jeg jo nye og troede så, at det problem var løst. Siden fik jeg så en nye flowmeter sat i.......så lidt har jeg da prøvet Jeg tror nu satdig selv på det er en tændingsdel!!
alte

<p>&#160;</p>

Mit forslag gik på tændingsmodulet, lille sort "æske" der indeholder effekttransistor mm, men jeg tror ved nærmere eftertanke, at din bil er så ny, at denne funktion er indeholdt i ECU'en (motorens styrecomputer.)

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
mener du så at jeg skal prøve en anden Ecu??
alte

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis