peugeot 106 har sit eget liv.

Min datter har en peugeot 106. Den kan ikke gå i tomgang når den er varm, den skal således virkelig have pedal for at kunne holde sig igang. Lambda sonden er skiftet, samt en eller anden varmesensor.

En computerudlæsning af logs siger intet.

Hvad kan det være.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Kølevands temperatur sensor til ECU ( hvis det ikke er den som er skiftet ), koldstartsdyse ( hvis den har sådan een ), tomgangsmotor / ventil.

Med venlig hilsen

Vangsøe


Vangsoe
En lille revne i vakumslangen, vil gøre at den dør når man slipper speederen, da indsprøjtningen/motorstyringen vil overdosere med benzin i forhold til luft. (virker som fuld choker på en gammel bil, - den drukner).

Har lige selv haft det samme på min 405-er, først lyste advarsellampe for motorstyring periodisk 2 dage, så lugtede udstødningsrøgen grimt i tomgang og så var det helt slut med at gå i tomgang, når den bare var lidt varm. Den kørte og trak perfekt ud ad landevejen, men døde hver gang man holdt stille, hvis den ikke fik lidt pedal.

Vakumslangen blev lige korte lidt af, så den er uden revne igen, - nu kører den bare perfekt igen.

Men det kan desværre også være alvorligere ting, - håber du er heldig at det er ovenstående istedet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis