" Slibe Rust "

Vi er de heldige ejere af en 3 år gl. Bil. Dette forår er den fyldt med små fine rust angreb i lakken. Jeg har ladet mig fortælle at det er det nogen i fagsprog kalder
Slibe rust. Hvordan fjernes det på nemmeste og bedste vis?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken bil er det lige der er blevet angrebet af rust efter bare 3 år. Vil da mene der er en eller anden form for rust garanti ved forhandleren...

Men ellers må du igang med slipol og voks så skulle du nok få det værste væk igen.....
Det er nok det man kalder for flyverust. Specielt VW havde en del problemer med det på deres Golfer for år tilbage. Det skyldes at der ikke er renset ordenligt af for slibestøv, inden bilen er malet.
Hvis rustpletterne er meget små, som nålestik, skyldes det sikkert , at der har været slebet i nærheden af bilen, eller nedfald af jernpartikler.

For nogle år siden var der problemer fra et jernstøberi nord for Århus.

Mange har set problemet efter kørsel med biltog, her er det jernpartikler fra bremseskiverne der rammer lakken.

Man kan normalt mærke at der sidder små jernpartikler i rustpletterne.

Prøv ar polere et område med Slipol eller lignende, det kan fjerne pletter af flyverust, hvis det kan fjerne pletterne er der kun den hårde vej, polering af hele bilen, og derefter en god gang voks.

Problemet er mest almindeligt på biler der ikke bliver rigtig vokset, vasketunnellen tæller ikke.

Det var da rigtig dejlig med alle de gode svar. Heldigt at de stort set var ens. Jeg har selv været igang med at undersøge det. Det menes også at kunne stamme fra bilens egne bremser, og det er ikke noget rust garentien tager. Lakrens ell. Slipol og så en god voks behandling, som akselj også skriver. Bilen er forøvrigt en Hyundai, men det skulle ikke være det største problem. Det er vist mangel på lak pleje. Og det er kun en selv jeg kan bebrejde det. Mange tak alle sammen.

Mvh. KTO

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også