VVS-tilbud

Jeg skal har oliefyr med centralvarme i den ene halvdel af huset og elvarme i resten. Jeg har netop fået et tilbud på følgende:

Opsætning af 8 stk. radiator med rør i panelerne
Opsætning af BAXI fastbrændselskeddel (30.000 kr.)
Opsætning af 1500 l. aku. tank (10.000 kr.)
Opsætning af 6 meter stålskorsten
Opsætning af eksp. beholder
Tilslutning til den del af huset der kører på oliefyr

Arbejdsløn 40.000 kr.
Materialer til fyret 50.000 kr.
Materialer til centralvarmen 30.000 kr.

Samlet pris 122.000 kr.

Jeg synes det lyder lidt dyrt. Der skal godt nok saves noget træ før det hele er tjent hjem.

I mener måske det er en ok pris?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du overvejet andre former for opvarmning?
Varmepumpe luft til luft, samt en Nilan VP 18 EC. til at dække brugsvand og cirkulere varmen rundt.
Luft/vand varmepumpe
Vand/vand varmepumpe
Eller bibeholde elvarmen, hvis det ikke kan betale sig i det langeløb (122.000kr plus renter skal dække det du sparer i fremtiden)

mvh johnia

Ja det er meget dyrt men måske du kan nøjes med et billigere fyr end lige netop et Baxi. Kunne man ikke forestille sige at købe et til 10.000 i stedet for.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hvad med jordvarme? det er ikke meget dyere end det du har der og så spare det dig for at fyre op hugge brænde osv. Jeg overvejer selv at skifte vores olie/brænde kompi fyr ud med jordvarme inden for de næste par år.
Skrevet af Freak1 den 13-04-2009 14:36
Hvad med jordvarme? det er ikke meget dyere end det du har der og så spare det dig for at fyre op hugge brænde osv. Jeg overvejer selv at skifte vores olie/brænde kompi fyr ud med jordvarme inden for de næste par år.


Ja, og hvis du installerer et jordvarme anlæg få det fulde tilskud på de 25.000, dvs. du vil kunne få en komplet installation for under 100.000, og du er fri for at fyre hele tiden

Venlig hilsen

Klaus
Skrevet af www.spotvvs.dk den 13-04-2009 23:11
Skrevet af Freak1 den 13-04-2009 14:36
Hvad med jordvarme? det er ikke meget dyere end det du har der og så spare det dig for at fyre op hugge brænde osv. Jeg overvejer selv at skifte vores olie/brænde kompi fyr ud med jordvarme inden for de næste par år.


Ja, og hvis du installerer et jordvarme anlæg få det fulde tilskud på de 25.000, dvs. du vil kunne få en komplet installation for under 100.000, og du er fri for at fyre hele tiden

Venlig hilsen

Klaus

Jeg ville klart hoppe på fastbrændselsfyret. Hvis du har adgang til træ, får du ikke billigere varme end det.
Jordvarme er jo bare en billigere form for el-varme, men prisen vil altid følge el-prisen, og den er pt.  opadgående.

Hvis du ikke har adgang til træ, så ville jeg overveje andre muligheder.

Jeg har skam overvejet varmepumper luft/vand og vand/vand men er gået lidt bort fra dette igen:

1: for det første binder man sig 100% til elprisen og det kan være lige så risikabelt som at binde sig til olieprisen.

2: for det andet er det et gammelt hus uden alt for god isolering. Der er lidt hulmur med flamingo der er faldet godt sammen og ret meget isolering under gulve. Vinduerne er termoruder fra '70-erne.

3: de eksisterende radiatorer er den gamle plade-type. Har hørt at de ikke er alt for gode med lav fremløbstemperatur.

Alt i alt er jeg bange for at min COP bliver for lav og min elregning for høj. Løsningen kræver jo stadig etablering af radiatorer i halvdelen afhuset så i mit tilfælde bliver prisen nok noget der ligner:

30.000 for materialer til udvidelse af centralvarme

30.000 til arbejdsløn

100.000 for materialer til jordvarmen

Så er det også ved at se dyrt ud.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis