Hmmm Stofa, jo tak, dem har jeg også stiftet bekendtskab med

Jeg synes ikke mit problem var 100 % identisk, men det ligner nu alligevel lidt, så jeg giver dig her vores løsning....
Vi havde et trådløst kabelmodem fra Stofa, sammen med en Zaptor, og det virkede fint, ingen problemer.
Så opgraderede vi forbindelsen, og vi fik et nyt kabelmodem.
Stofa havde ikke noget trådløst kabelmodem der kunne følge med, så det var bare et kabelmodem, og ikke andet.
Skidt pyt tænkte jeg, jeg kan jo bare købe en trådløs router, og så er den løst.
Så stikket ind i routeren, og et stik til Zaptoren, og resten af husets PC´er trådløse. Troede jeg....

I perioder virkede det, men som oftest ikke

Og Zaptoren kunne ikke opdatere!
Mange gange kunne jeg genstarte det hele, og så virkede det et par timer.
Jeg sluttede mit trådløse kabelmodem til igen, og så virkede det

Men kun for et kort periode!
Jeg har haft mange og lange ventetider og samtaler med Stofa, som gav mig samme besked, som du har fået.
Til sidst kørte jeg ud i butikken og bad om at få ombyttet mit trådløse kabelmodem, som jo hele tiden havde virket, da jeg troede det var defekt (manglende grønt lys i statusknap en dag).
I butikken fik jeg at vide, at det var "udløbet", da jeg jo havde fået sendt et nyt kabelmodem i forbindelse med opgraderingen.
Jeg blev vred og sagde, at jeg VILLE have det trådløst, men at forbindelsen konstant ryger, og deres support kan ikke løse det.
Så siger dne rare dame, "jamen du skal da bare have en "fordeler" mellem kabelmodem og din trådløse router".
Huh???
Jaja, og så fik jeg gratis en "fordeler", som stikket fra kabelmodemet nu går ind i, og her går der så et stik til Zaptor, samt til min trådløse router.
Og nu virker det hele

Og den "fordeler" jeg snakker om, fik jeg gratis af den rare Stofa-dame.
Håber det er det samme problem du har.