Stofanet / support

Vil gerne lige hører et par eksperters mening, om noget jeg har kæmået lidt med i forhold til Stofa. Jeg er absolut ikke selv ekspert, så når jeg har snakket med Deres support kommer jeg lidt til kort.

Min stofa forbindelse har kørt upåklageligt i over 2 år. Indtil vi fik tilsendt nyt modem fra Stofa i Marts.
Skal siges vi kører "trådløst".  (Modem-router  2 stk computer)

Efter jeg havde modtaget nyt modem, som helst skulle være sat til inden 1 april, jvf Stofa brev begyndte problemerne! Jeg satte det nye modem til den 24 marts, og det kører fint de første par dage. 2 aftener i træk kan jeg så ikke komme på nettet, i perioden 17-22. På 2 aftenen ringer jeg til Deres support og får efter meget lang ventetid forbindelse til dem. Her mener en supporter, at det er min router det er galt med, da han kan se der er forbindelse op til mit modem. Han mener jeg skal opgradere det.... Under samtalen med  ham kommer forbindelsen så igen, og der bliver ikke så meget mere ud af det, da jeg jo ligesom har fået svar på problemet. De næste par dage kører det så fint igen. En aften, igen fra 17-22 kan jeg ikke få forbindelse. Forsøger så at kører forbindelsen direkte, modem-computer for at se om det er routeren den er gal med. Der er heller ingen forbindelse, hvilket der jo burde være, hvis det var routeren den var gal med. Forsøger så at skifte kabler osv ud. Intet held heller! Prøver så at skifte tilbage til det gamle modem, som jeg vidste virkede. Hjælper heller ikke noget... Ringer så derind igen... Denne gang er der så en tlf svare der fortæller der er problemer med forbindelsen i mit område i øjeblikket... Nå jamen, det er jo udemærket så kan jeg jo konkludere at det ikke er mit anlæg der er helt gal på den. Så kører nettet fint et døgns tid og så er den gal igen og de næste par dage. Ringer og ringer og ringer til Deres support men kan ikke få fat i dem, en aften venter jeg en hel time i røret uden held!
Får så fredag morgen den 3 april, kl 8:20 endelig fat i en support efter 15 min venten!
Forklarer ham hele forløbet. (på dette tidspunkt har jeg netforbindelse).
Han er forøvrigt, yderst arrogant!!!!
Han mente helt sikkert det var min antivirus den var gal med. At antivirus gik ind og blokerede forbindelsen. Forsøgte at forklare ham, at jeg havde kørt i over 2 år uden problemer med samme virus programmer, og at det sjovt nok først var nu hvor vi har fået ny modem og de har opgraderet forbindelsen der er kommet problemer. Det svare han ikke rigtigt på, selvom jeg nævner det for ham flere gange. Nævner også at vi kører to forskellige antivvirus (avg og symantec) og om han seriøst mente at begge pludselig skulle gå hen og blive et problem? Han svar hertil var: Jamen jeg kan da godt sende en tekniker, men du skal bare vide at er det oppe hos dig problemet ligger får du regningen!! (jeg burde måske havde krævet en tekniker, men når man ikke er ekspert, bliver man jo i tvivl). En anden søforklaring han kom med, var at det jo nok var Hr Pedersen længere nede på vores linie, da sad og downloaded film og dermed tog hele forbindelsen, og det kunne han jo ikke gøre for!!! Nej, det kan jeg jo heller ikke. Betaler for en vare, og forventer at få den leveret! Gav herefter op, krop umuligt at få noget fornuftigt ud af manden og da jeg også stod og skulle på ferie havde jeg ikke lige overskud til at tage diskutionen. Men han nåede dog at give mig en side, hvor jeg kunne måle min hastighed så jeg kunne se det nok var mig der var galt på den, og at det jo nok var fordi jeg sad i "enden" af linien.
Ti minutter efter jeg havde snakket med ham, røg min forbindelse igen!! Og resten af dagen. Men nåede dog at måle forbindelsen kl 8:45 en fredag morgen:
Download 15,69
Upload 0,98
Ping 10 ms

Nu er jeg så i dag, kommet tilbage efter 9 dages ferie. Orkede næsten ikke at starte computer anlægget op og opdage at forbindelsen stadig var væk... Men den har dog kørt upåklageligt siden kl 14 i dag. Og har netop her til aften målt min forbindelse til:
Download 9,87
Upload 0,98

og det er jo mindre end kl 8:45 om morgen, og i følge den supporters tankegang burde jeg jo så heller ikke havde forbindelse nu....

Så, hvis min forbindelse ryger i de kommende dage igen og jeg skal tale med en supporter igen, er der så nogen af Jer der kunne havde en ide om hvad der kunne skyldes netnedbruddet? Jeg har forsøgt alt hvad de påstod der var galt ved mig, uden held. Så jeg er mere eller mindre overbevist om, at det må være hos dem problemet ligger, selvom de kan se der er forbindelse op til mit modem... Med mindre der er et eller andet jeg fuldstændig overser....

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm Stofa, jo tak, dem har jeg også stiftet bekendtskab med

Jeg synes ikke mit problem var 100 % identisk, men det ligner nu alligevel lidt, så jeg giver dig her vores løsning....

Vi havde et trådløst kabelmodem fra Stofa, sammen med en Zaptor, og det virkede fint, ingen problemer.
Så opgraderede vi forbindelsen, og vi fik et nyt kabelmodem.
Stofa havde ikke noget trådløst kabelmodem der kunne følge med, så det var bare et kabelmodem, og ikke andet.

Skidt pyt tænkte jeg, jeg kan jo bare købe en trådløs router, og så er den løst.
Så stikket ind i routeren, og et stik til Zaptoren, og resten af husets PC´er trådløse. Troede jeg....

I perioder virkede det, men som oftest ikke
Og Zaptoren kunne ikke opdatere!
Mange gange kunne jeg genstarte det hele, og så virkede det et par timer.
Jeg sluttede mit trådløse kabelmodem til igen, og så virkede det

Men kun for et kort periode!
Jeg har haft mange og lange ventetider og samtaler med Stofa, som gav mig samme besked, som du har fået.
Til sidst kørte jeg ud i butikken og bad om at få ombyttet mit trådløse kabelmodem, som jo hele tiden havde virket, da jeg troede det var defekt (manglende grønt lys i statusknap en dag).

I butikken fik jeg at vide, at det var "udløbet", da jeg jo havde fået sendt et nyt kabelmodem i forbindelse med opgraderingen.
Jeg blev vred og sagde, at jeg VILLE have det trådløst, men at forbindelsen konstant ryger, og deres support kan ikke løse det.

Så siger dne rare dame, "jamen du skal da bare have en "fordeler" mellem kabelmodem og din trådløse router".
Huh???
Jaja, og så fik jeg gratis en "fordeler", som stikket fra kabelmodemet nu går ind i, og her går der så et stik til Zaptor, samt til min trådløse router.
Og nu virker det hele

Og den "fordeler" jeg snakker om, fik jeg gratis af den rare Stofa-dame.

Håber det er det samme problem du har.

MVH

BadAss

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis