Male på nypudset murværk.

Jeg er den heldige ejer af et pudset hus fra 1880.  Her i efteråret reparerede jeg facaden for revner, med det formål at male her i sommer, men henover vinteren kom der nye revner (på nye steder).

Nu frygter jeg at mine klat-reperationer bliver et fast indslag hvert forår, men når det gerne skal stå minimum et halvt år inden man maler, så vil huset jo altid stå med nypudsede pletter.

Findes der en maling der lader pudsen ånde, og dermed kan bruges en 14 dage efter man har pudset?  ..eller er der andre tricks?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan bruge cempexo, det er en speciel mumaling der giver murværket mulighed for at ånde. Den er det man kalder difucions åben, vandet/fugten kan komme ud men ikke ind.
giver håndværkeren ret, cempexo eller Skalcem 100, ret ens produkter bare fra hver deres producent. problemet er ikke kun at malingen skal være diff. åben men også at en nypudset væg vil ødelægge en plast eller emulitionsmaling. det er egentlig derfor man skal vente så længe med at male.

cempexo og skalcem 100 er cementbaseret så de arbejder fint sammen med den nye puds.

ved egentlig ikke om silikat maling også ville kunne bruges?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også