mini chopper vil ikke starte!

Hej jeg har købt mig en rigtig fed mini chopper
da jeg så skulle skifte gaskablet fordi at det var gået i stykker ville den ikke starte og når jeg drejer gashåndtaget giver det ikke ordentlig gas det er meget løst ved ikke hvorfor håber der er nogen der kan hjælpe.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Noget kunne tyde på at du ikke har fået samlet den kaburator rigtigt, som om at du ikke har fået sat spjældet rigtigt ind (det er den runde cylinder) som du forhåbentligt har sat kablet fast i bunden af da du havde den ude. det kan både være fordi du ikke har ramt den lille tap der styre spjældet eller nålen der ikke går ned i dyssen.
Så du må starte forfra med tjek af kaburatoren.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af memorex den 13-04-2009 17:46
okay tak det prøver jeg men kan det ikke også have noget at gøre med at pakningen vender forkert? ved bare ikke hvordan den skal vende.
Hvad er det for en pakning du omtaler, såvidt mig bekendt er der ingen pakninger i selve kaburatoren,allerhøjst en gummiring imellem svømmerhuset og spjælddelen.
Har du pillet svanehalsen af, det stykke imellem kaburator og cylinder, så skulle der meget gerne værer mærker på pakning og cylinder der skal passe over hinanden, ellers må du jo lægge den på og se hvordan den passer med bolthuller og indsugnings hullet, den må ikke komme ind over ved indsugningen. Det vil ikke betyde at du ikke kan starte den, men det nedsætter flovet så du mister kraft på motoren.

Den pakning jeg snakkede om er den der sidder mellem studsen og karburatoren
og alt det der andet du har skrevet er gjort rigtigt så jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre?
hvad mener du med at den tænder på et forkert tidspunkt?
Skrevet af memorex den 16-04-2009 16:59
hvad mener du med at den tænder på et forkert tidspunkt?
Hvis ikke den tænder på et precist sted, som regel et meget lille stykke før den når top sker der ikke en forbrændning af benzin  / luft blandningen i cylinderen.
Jeg kender ikke målet for din model det må du spørge andre om, jeg køre jo Motorcykkel til hverdag og her er det helt andre mål på tændningen i forhold til en knallert.

nu har jeg fået den startet jeg mangler bare kun at få gaskablet ordnet vi har sat det rigtigt på og det hele men når jeg drejer gashåndtaget er det rigtig meget løst
Er det selve rullen/håndtaget du mener eller skal du dreje håndtaget langt inden den tager omdr.
Håndtaget må gerne være løst så den selv slipper gassen når du slipper håndtaget. Ja faktisk er det et lovkrav at den selv drejer tilbage
Men er kablet for langt må du have det afkortet og det kan du enten købe sådan en lille slutmuffe til eller lade cykkelsmeden sølvlodde på for dig.
okay men det ruller ikke selv tilbage det er det der er problemet.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis