Opret gl. plankegulv på 1. sal

Hej

Skal have rettet et gl. plankegulv op på et værelse på 1. sal.. Langs den ene væg og 30-40 cm ud er der en forhøjning på 1-1,5 cm i forhold til resten af gulvet. Overvejer at slibe forhøjningen ned og lægge 16mm spåndplader (16 mm fordi jeg vil ungå at hæve gulvet for meget) til at tage andre små ujævnheder, da der afsluttes med gulvtæppe.

Lyder det som en korrekt fremgangsmetoden, skal jeg evt. vælge at lægge et stød/støj dæmpende matteriale mellem gl. plankegulv og spåndplader?


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Men sliber ikke bare sådan lige 1-1.5cm af et gulv.
Vil en el-høvl kunne gøre arbejdet, det er ca. 1,5 kvm (plankerne er 2,8mm tykke) og cc afstand på spærne er ca. 65 cm.

At nivelere resten af området op, 12 kvm, ville også være omfattende.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, men det nemmeste ville nok være at tage det værste af toppen, også spartle hele gulve med selvnivelerende spartel, smide et par masonitplader også tæpper..
Det er i hvertfald en holdbar løsning.
Jeg retter det op hva. gulvspåndplader der hvor niveauet er plant, i de områder som er 1-1,5 cm højere retter jeg op med selvnivelerende og masonitplader. Nærmest som at bygge en pyramide omvendt med masonitplader. Det er en meget billigere metode end at fylde hele området op med selvnivelenerede. Der afsluttes med gulvtæppe. Samt bibeholder jeg tykkelsen på de oprindelige 2,8 mm planker.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også