Ukrudtet i min græsplæne

Hej

Jeg har noget i min græsplæne, som jeg ikke aner hvad er. (snerler ??)

Det er små stængler, som vokser lige under klippehøjde af græsplænen, de er hurtige til at sende nye "arme " afsted.
De blomstrer hvidt. Deres rødder er korte men med flere samme sted.
Jeg har desværre ikke noget kamera til at tage billeder med.

Jeg har søgt lidt på google, men er ikke sikker om det er snerler.

Jeg har dem kun i græsplæen, jeg har haft dem i mange år, altid har jeg plukket og plukket, men de breder sig mere og mere.

Nogen der ved om det er snerler. ?
Hvad gør man, for at komme dem til livs. ?

------------------------------
Bindestreg1

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er måske mindre væsentligt hvad det er, men mere om du ønsker at beholde dem eller du vil af med dem.

Hvis du vil af med dem lader det jo ikke til at klipning af plænen reducerer dem, og lugning er næppe heller en vej frem. Jeg ville anbefale dig en hormonsprøjtning.
Sikkert er det, at det IKKE er snerler - de har nemlig rødder helt ned til kineserne..

Sniffer  
Det lyder som om du har græsplænen fuld af ukrudt.
Da du ikke har vedlagt billede af udyret, er det kun muligt at gætte: jeg har andetsteds læst om fænomenet vejpileurt, det kunne være et gæt.
Løsningen er i så fald ikke klipning, idet de ikke stikker hovedet langt nok frem, så du må i gang med hakkejernet, evt. det kemiske.
Der er i givet fald tale om en 2-kimbladet plante, så svaret er hormonbehandling; jeg anbefaler Toxan, der fås overalt. Følg brugsanvisningen og sprøje ikke efter 1/8 (af hensyn til evt. nedsivning).
Jeg må lige have overtalt min datter til at komme ud af værelset og tage et billede med hendes mobiltlf. Jeg uploader så hurtig som muligt. ;-)

Bindestreg1

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis