Fastgroet maskinskrue

Hejsa,

Idag da jeg skulle afmontere rorpinden; gik det fint med at løsne 4 ud af 5 maskinskruer (med unbraco hoved)..

Den sidste kunne jeg ikke få løsnet; har prøvet med wd40 og banke på den.. men ligelidt går det.. nu er unbracohovedet smadret; så jeg slet ikke kan komme videre.

Nogle der har erfaring med at bore en skrue ud? Lad mig endelig høre

Mvh.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvilket matriale er det skruen sidder i?

Venner er som tygge gumme de klistre alt sammen :-)

Kan du ikke få fat om hovedet med en stor tang.
Nogle gang kan man være heldig at få banket en skruetrækker ind i hullet der førhen var 6-kantet.
Rustløser olie skal have tid til at virke.. Det kryber jo ganske langsomt ind.
Endelig kan varme være godt.. men nok ikke på en rorpind.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Har prøvet tricket med en skruetrækkeren, det virkede dog ikke.. tangen kan jeg ikke rigtig komme til med..wd40 har nu siddet i et par dage, men det har heller ikke givet held.. varme er lidt svært da jeg sikkert kommer til at fjerne den malede overflade på ratpiedestalen ..

Andre gode råd herfra - eller er eneste løsning at bore den ud?
Hej prøv at banke en torx bits godt fast i umbraco bolten. man kan være heldig at løsne bolten på den måde. Ellers kan du bore hovedet af bolten så du kan skille dele fra hinanden der efter kan du måske være heldig at der stikker så meget gevind ud at du kan få fat med en tang. held og lykke
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også