Træspartel på dør (kan man male åre" ??

Hej

vi bor i en lejlighed hvor vi har haft et mindre uheld med en af vores dejlige "pap" døre..
min søn smækkede dørens håndtag ind i en anden dør. som så fik et hul...

jeg har lappet hullet med  træspartel (mørk)  som matchede bedst..
men der er mange åre i dørens træfiner som slet ikke matcher med den mørke padding.

kan man male disse åre med et eller andet smart ? eller skal jeg få hustruen til at male det med noget "maleri maling" ?

på forhånd mange tak for hjælpen!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kim

Det kan du godt du skal bruge et lille stykke værktøj der hedder en ådrikke (købes ved farvehandleren) ved ikke om det er stavet rigtigt , den gamle havde en masse låger som hun gerne vil have malet det sådan at det lignede træ med årer istedet for det laminat.

hilsen dennis
Ådring er det gamle kunsthåndværk at male "sildekassetræ" så det ligner dyre træsorter eller sten som eksempelvis marmor. Ådring har været omtalt her på LDS tidligere, men ellers kan du google det. Bl.a. Kulturarvstyrelsen har en god beskrivelse.

Et råd er dog at øve dig på en "sildekasse" eller andet lignende først, for det kræver håndelag at få et godt resultat.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

......... nu kunne du jo også prøve med farveblyanter i de rigtige farver ........ lidt af et puslespil og kræver lidt erfaring .............. men prøv ............

har selv repareret meget på den måde .............


....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også