Hvad ville i fylde i her? (rundt om eldåser)

Hej!

Jeg har lige limet mine indmuringsdåser fast med Lip fliseklæb.. dejligt nemt... så nu får det lige lov at tørre til i aften så limer jeg lige rørene i også....

Men hvad ville i fylde i rundt om ? Som i kan se skal der rimeligt meget i nogen steder :)

Hej! Jeg har lige limet mine indmuringsdåser fast... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan også bare svumme i lim.. Altså en suppe af fliselim. Du siger jo du har brugt det i forvejen, og så er du fri for at købe cement, hvis du alligevel bare køber færdigbeton :) og så bare lige lade det stå 10 min, og så ellers bare i gang med betonen.

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen

Jeg har godt nok en spand cement stående så det er helt fint :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Man kan ikke bruge ren cement+vand til at reparere de riller. Det bliver så klistret så du drømmer ikke om det og det vil få masser af svindrevner. Du skal bruge sådan noget her http://www.byggestore.dk/pi/maxit_cementpuds_c100_400_25kg_100051_2319.aspx som er en færdig blanding af sand og cement. Der skal kun blandes vand i. Som andre siger så smør noget fliseklæb i rillen først så binder cementpudsen ordenligt.
Til Carsten Murer som du nok ved som murer svummer man for at binde to ting sammen for at undgå revner.
Det er udmærket at svumme i vand cement blanding for derefter at bruge en cement sand blanding til opfyldning af rillerne.
Nu er jeg lige blevet færdig :) Jeg svummede med cement blandet med vand og påførte med en pensel... Bagefter var det bare grov beton i... Ville ønske det havde været noget finere i det, men det kom til at se fornuftigt ud :)

Og når man lige pressede godt til med sådan et glitterbræt med skum på så blev der automatisk lige en millimeter til spartel ;)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Dejligt at høre :o) ..

Du skulle altså have brugt vand/cement/mørtel, hvilket også ville være billigere.

Jeg har nok muret de første 1000 dåser i, i min læretid som elektriker

Mvh.
Sten Krog, El-Installatør
Ok cykelmyg Jeg misforstod det så han ville fylde det hele op med cement+vand. Det kan du godt se der ikke dur? Men Rustkongen skriver nu her bagefter han har lavet det i grovbeton at han ville ønske det havde været lidt finere og det er det produkt jeg henviste i mit indlæg. Og ja det er også udmærket at svumme i en vand/cement blanding men nu ville han jo alligevel  bruge fliseklæb til at fastgøre rørene så hvorfor ikke bruge det til at svumme også??

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også