Kan ikke stå i tomgang når den er varm

Jeg har en seat ibiza med en 1,8 motor i, når bilen er varm og den står i tomgang kan den ikke holde sig selv igang, den dør stille og roligt ud, har haft skiftet tandrør, og styreboks, men det har ikke hjulpet i nu.. hvad kan det være?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske din tomgangscensor.
Hvad med luftmasse mængde måleren - hvis den er beskidtkan det give ujævn motorgang og omdrejningerne stiger og falder - nogle gange falder de til motoren går ud. Kan vidst skiftes for en "bytter" til omkring 700,-

Er ikke mekker - men har set det gjort på en Skoda - som jo har samme motorer.

Mvh.

René

Den kaldes også en tomgangsventil. Hvis du søger på Google kommer der en del frem. Hvordan den ser ud på eb Ibiza, ved jeg ikke, men den ser sådan her ud på en Audi:

http://www.audiclub.dk/forum/download.php?id=3021&t=1&f=19

Den kan normalt skilles ad og renses.

skriv lige hvor gammel den ibiza er

men jeg formoder at den er med monopoint indsprøjtning - hvis dette er korekt så glem alt om luftmasse føler - den findes ikke på denne motortype

tomgangs ventil har den heller ikke nogen af  - den har en elektrisk styret stepmotor som sidder og trykker på gasspjældet for at holde det korekte omdr. tal  denne step motor kan sagtens være gået i stykker - men undersøg det lige lidt nærmere inden du skifter den for den er lidt dyr                                                                                 

Det er en årgang 96.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis