Tætningsmateriale mellem fenderliste og skrog??

Hej..
Jeg har en Hurley22 som jeg er igang med at gøre klar. Jeg har deltaget i klargøring af både før men der har altid været andre der havde det forkromede overblik til at sige "brug det og det" eller "gør det og det". Mellem fenderlisten og skroget (altså udenbords, retning mod vandet) sidder der noget "tættemateriale" der trænger til at skiftes. Det som har været brugt har en gummiagtig konsistens og ser ud til at været sprøjtet ind i mellemrummet, ligesom man kan når man fuger. Men hvad bruger man her, meget gerne noget til en rimelig pris, når det skal kunne stå for vejr, vind og vand??  På forhånd tak for hjælpen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er faktisk kun et produkt som med garanti kan holde i rigtigt mange år, det er et velafprøvet produkt som man har kunnet købe i de sidste 30 år.
SIKAFLEX !  Og det er den gummiagtige kvalitet som der sidder i forvejen ved jeg ikke, men et hvert værft med respekt for sig selv og deres kunder bruger SIKAFLEX.
Om det er dyrt er vel et spørgsmål om kvaliteten, du får hvad du betaler for
 Tak for svaret!! Det må godt koste hvis det kan holde..;:))
.............. ja der er sikaflex ...... og så alle de andre ...............sådan er det bare ....

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Går lige den kære Håndværker i bedene .... Et "nyt" produkt med tilsvarende egenskaber Tec-7 skulle efter sigende have større vedhæftningsevne end sikaflex men lægger ikke hovedet på blokken af den grund.. 

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Skrevet af MiLady den 10-04-2009 14:36
Går lige den kære Håndværker i bedene .... Et "nyt" produkt med tilsvarende egenskaber Tec-7 skulle efter sigende have større vedhæftningsevne end sikaflex men lægger ikke hovedet på blokken af den grund.. 

Nu er Sikaflex jo mange forskellige ting, men hvis man sammenligner Tec7 med Sikaflex 291 er de på mange måder ens.

Tec7 ser ud til at være lidt fastere i kødet (shore a hårdhed på 60 i stedet for Sikas 40, og brudforlængelse på kun 350% i stedet for Sikas 500%). De er lavet af omtrent det samme, de kan omtrent det samme, er omtrent lige stærke og de koster omtrent det samme (ca. 100,- kr. for en 300 ml patron).

Jeg har brugt Tec7 til oplimning af forskellige ting på båden og til fastlimning af et stykke teakgulv i cockpittet. Meget tilfredsstillende og nemt at arbejde med. Til tætning af beslag eller en fenderliste ville jeg nok foretrække Sika fordi det er lidt mere fleksibelt.

Men det er jo bare min mening, og jeg har ikke prøvet det med beslagene og listen endnu.

WS
Annonce

Hej !

Jeg limede sidste år 2 stk gummi flapper i bunden der hvor kølen slutter og over til roret sådan der sidder en på hver side af rorbladet

Jeg prøvede det dersens "TEC 7" .... og ja det sad der stadig da båden kom på land og det sidder der også nu hvor båden kommer i vandet igen

Så det virker  også under vand :))

Tim  

WinstonSmith>Herligt så kan jeg bibeholde mit hoved

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis