Trådløs printer

Så nu vil jeg til at være en lille smule nørded herinde. Har lige klunset mig til en brugt ældre smuk HP printer. Men der er ikke meget ved at have en printer der skal tilsluttes med usb stick til den bærbare når jeg stort set altid sidder i sofaen med trådløst netværk. Så nu kommer det store spørgsmål så, hvordan gør jeg min ny erhvervede printer trådløs så???? Har en trådløsrouter med navnet Navi 210 Wv, den blev købt fordi der er noget med noget USB et eller andet i den men er det godtnok eller hvad er det??? Den kan jp selvfølgelig skiftes ud hvis det er.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Umiddelbart ja så er det nok. Du skal bare ind og konfigurere print server delen på routeren, og så lige håbe på at den supporterer din printer (men det gør den nu nok). Så skal du bare have konfigureret din PC til at bruge en netværksprinter på IP adressen for din gateway, men det burde stå i manualen til din router præcist hvordan du gør.
Ja okay det lyder som om det er til at finde ud af så må vi håbe det snart begynder og regne så jeg kan få tid til det. Er der egentlig problemer med den ene kører vista og de andre kører på xp????

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Umiddelbart nej, men hvis din printer er gammel kan du opleve at der ikke findes Vista drivere til den, men hvis den virker i dag via USB så burde den også kunne virker via routeren.
Nej den virker fint som printer på dem allesammen.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Er der nogen kloge hoveder herinde der kan hjælpe, tåbelig som jeg er er jeg selvfølgelig kommet til at smide manualen væk til min trådløse router, og der er ikke meget hjælp at hente ved producenten er der nogen der har en cd jeg kan få en fil fra eller en instruktion for dummies i installation af trådløsprinter op en navi 210wv.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Annonce
Her er et eksempel for XP. IP addressen er routerens IP adresse.

http://uis.georgetown.edu/software/documentation/winxp/winxp.network.printer.html

På selve routeren skal du bare udfylde den ene dialog der er (vælg enable Print Server og udfyld evt. detaljer om printeren) og så sætte printeren til.

Fik det til at virke igår aftes så nu er det med trådløs printer.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis