Hulmursisolering

Jeg har netop haft besøg af en opmåler som skulle give mig et tilbud på hulmursisolering eller eventuelt en efterisolering.

Han tog en prøve og fandt ud af at huset er isoleret med et gammelt materiale som har den 'uvane' at det falder sammen - og bliver ved med at falde sammen. Desværre fik jeg ikke helt fat i navnet på materialet - det hed noget med V......

Det er ret omkostningstungt at få det fjernet af firmaet - de regner 75,- kr. pr. m2 mur. Når man så har 175 m2 mur er det forholdsvis mange penge. Opmåleren sagde at jeg kunne lave det selv, noget med et fjerne mursten med et mellemrum på f.eks. en meter og så trække et metalbånd (hulbånd/vindbånd) mellem hullerne og så bevæge det fra side til side og derved få isoleringen til at løsne sig.'

Han vurderede opgaven til 2 mand i 2-3 dage - er der nogen af jer der har erfaring med at fjerne den eksisterende hulmursisolering? - eller skal jeg krybe til korset og betale for at få det fjernet og efterfølgende få en komplet ny hulmursisolering?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener det er vildt overkill at udskifte den gamle hulmurs isolering, med mindre den har mistet sin isolerings evne (det ved jeg ikke lige hvordan skulle ske). Jeg ville blot fylde efter, øverst mellem vinduer og evt. under vinduer. Hvis du har mod på at gøre det selv er det muligt, f.eks. med polystyren kugler. Du skal finde en der har en maskine til indblæsning eller selv bikse en sammen. Flamingo kugler har sine ulemper, men til en efterfyldning må det være 'godt nok'.
Pas på, det kan svine en del hvis der ikke er styr på processen.
Jeg har gjort netop dette. Dog inde fra, da jeg renoverer hele huset.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis