Udskiftning af ventiler

Jeg er helt ny i dette forum og håber på nogle gode råd.

Min kone har en Marea 1.6 fra 97, har lige haft den på "værksted" for at få skiftet tandrem osv, 4 dage senere hopper remmen en tand, resultat: 2 let bøjede ventiler, tilbage på værksted.......14 dage senere er min tålmodighed ved at være opbrugt oog efter telefonisk vrøvl med en "truffet" mekaniker står min kone med en bil derhjemme........men stadig kun på 3 cylindere.

Spørgsmål: kan jeg selv skifte dem?, er det en operation som kræver den HELT store kedelmestereksamen...?

Mvh. Frank
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej frank
jeg mener værkstedet burde lave bilen da de har lavet noget dårligt arbejde.
ang dit spørgsmål. hvis du selv skal lave bilen, så kræver det det da lidt. jeg har ikke lavet det på en marea men på en del andre biler. Du skal kende tandrems mærker, momenter som topstykket skal spændes med evt knastaksler. have special værktøj til afmontering af ventiler som du derefter skal udskifte med nye. De nye ventiler skal slibes tætte, ventil sædet skal evt afrettes inden slibning.Hvilket også kræver special værktøj. Så hvis du ikke har så meget erfaring med motore tror jeg du skal satse på at værkstedet laver det på garanti.
Ok, Det var min svoger som lavede den, han er mekaniker men åbenbart ikke så god som jeg mente, har ellers haft tillid til ham men han har også et iltert temperament......må få en til at kigge på det efter påske, men tak for hurtigt svar Cykelmyg.... F.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis