Puch maxi "plumben"

Hej Jeg har lige fået en maxi. (med rund karburator) -sælgeren sagde den var lovlig og den render også kun de 30. Jeg vil gerne tage plumben på den og tog karburator og studsen af. Når jeg så kigger ned i cylindren fra hvor karburator studsen har siddet er der bare et fint rundt hul og jeg kan se stemplet kører frem og tilbage. Jeg har altid troet plumben sad lige der. Gør den det?? og hvis der bare er et fint rundt hul er den så pillet ud?? Tak for svar:-) /Anders
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, man kan da i hvertfald se om der sidder en plombering. Den har jo en anden farve end cylinderet. Og ja det er der plumben sidder..


 

hej grossman. hvor dan har du det godt (kraveben.!)

anars.

hvist du ikke kan se plumpen i indsugnings "hullet" i cylinderen

så kan der side i kaburator studsen en "hul" på 7.2mm.(plumben). støbt ud i et

med studsen (nyre modeller) men på de gamle model er en bøsning som er holdt

fest med en låsering.! (plumben.)

hvist den er støre er den piller ud.!

eller er boret op.???

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Og sådananne nogle er meget hårde at bore i. PS. bemærk venligst alle de indlæg der er med maxier der pludselig ikke kører mere lige efter de har kørt "hurtigt".

Køb dog noget der kan tåle at køre hurtigt.

MVH - En der min. har 5 maxier på samvittigheden.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej. tak for jeres svar. Så plumben er "bare" et stykke rundt cylinderrør der har til formål at gøre indsugningshullet mindre?? Når jeg kommer hjem senere i dag vil jeg lige måle studsen og indsugningshullet og skriver tilbage. Jeg smider også lige et billede op her...på genhør:-)

peterR.

det er sjovt nok at 97% af knallerter er puch maxier af alle afskyndninger.???

men det er sjændt at høre fra andre knallerter. kredtler suzuki yamaha

vestpa. (ciao)!

puch. monza grandprix pioner og de andre "store" knallerter.!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej igen
Så får I lige et billede! Kan det ikke se ud som om plumben stadig er der, men er den måske har været pillet ud og sat i igen?? Eller også har de prøvet at pille den ud og det er så ikke lykkedes:)
Der ser ud til at det spartlet/kittet med noget. De har måske også brugt noget flyende paknik(det blå)
Indsugningshullet måler 9mm. Karburatorstudsen måler 13mm i begge ender. Det ser ikke ud til at der sidder nogen begrænsning i den!

Så spørgsmålet er: Er det ikke plumben man kan se på billet??
Hvis jeg skal bore hele vejen rundt om den, hvordan får jeg så det til at slutte tæt igen?? (mellem studsen og cylinder)

-Anders
Hej igen
Så har jeg lært noget nyt:-) Plumben er nu pillet ud(bankede den ud med en skruetrækker fra udstødningshullet) Jeg har lige taget et billede hvis der var andre der kunne have glæde af det.
Men som man kan se på de andre billeder er cylinderen skadet omkring hullet hvor plumben har siddet. Som tidligere skrevet har der været makket med plumben før og skaden var spartlet/kittet med et eller andet.
Så mit spørgsmål er nu hvad skal jeg spartle/kitte skaden på cylinderen op med??
håber der er nogen der har erfaring og svar på det...
-Anders

bingo her har du plumben.???

men cylinderen er  lige til skrot.!!! med mindre der er en alu fusker der kan labbe

det samen igen.???

det bedste er en ny cylinder fra T.hansen eller protuna. eller den trede.?

men plumben kan jeg lige skimte den er bordet op.

til 9 mm.!

det er tegn på den er støbt ud i et med udstødningskanallen.

under støbe støbeprocesen.

denne cylinder den ser noget misserablet ud.

Ja den er ikke lige i den bedste stand. Desværre! Men pengene der skal bruges på den er små, så jeg har tænkt at prøve at reperere den først inden jeg køber en ny. Hvis det så ikke lykkedes med en rep, må jeg jo finde en ny/brugt!
Men hvad kan man bruge til at reperere med??
Vis du gerne vil have en god pålidelig hurtig maxi. Så skal du købe dig en Polini membran sæt med en snake udstødning det med et 15tands fortandhjul vil den køre ca 70km/t og det er det maximale jeg kan anbefale på en maxi. Jeg kender en maxi der havde 3 ejere over 5år og den blev brugt på arbejde vær dag. Motoren blev aldrig skilt ad. Og stellet holdt.

Men nu skriver du jo du ikke rigtigt vil bruge penge på den så vil jeg nok anbefale du køber et std cylinder uden plump og en tun udstødning mangen til den orginale. Med den rigtige gearing kan du få den til at rende små 50km/t og det så overbelaster du heller ikke knallerten mere end den er bygget til.

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også