Puch maxi "plumben"

Hej Jeg har lige fået en maxi. (med rund karburator) -sælgeren sagde den var lovlig og den render også kun de 30. Jeg vil gerne tage plumben på den og tog karburator og studsen af. Når jeg så kigger ned i cylindren fra hvor karburator studsen har siddet er der bare et fint rundt hul og jeg kan se stemplet kører frem og tilbage. Jeg har altid troet plumben sad lige der. Gør den det?? og hvis der bare er et fint rundt hul er den så pillet ud?? Tak for svar:-) /Anders
Hej Jeg har lige fået en maxi. (med rund... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, hvad fik du så lige ud af det andet end udgifter. Det ser ud som om at den var repareret i forvejen. Har jeg ret i det ?.

Der findes noget der hedder plasticMetal fra Plastic Padding, jeg tror du kan bruge det, men om det holder ved jeg ikke. Det bliver jo varmt.

Men din cylinder ligner jo lort, så mon ikke du er bedst tjænt med en ny.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja, det kan godt være jeg er for optimistisk med med at repererer den. Men jo, den har været repereret før, så derfor tænker jeg også det burde kunne lade sig gøre igen.
Surfede lidt i går og fandt ud af at man kan få noget kemisk metal, som du PeterR også nævner. Det skulle også kunne tåle varmen. Biltema har det til 40kr, så jeg tar derud i dag og får fat i det.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

rebertionsted.! skal være helt rent. men jeg tvivler på pak fladen

jeg tyder på at kemisk metal holder 40% eller skaffe en ny cylinder 60%

(cylinder+stempel).

det ser sådan ud at den er kittet efter at cylinder er montert.!

Husk lige at sætte plumben i, så du har noget "bagstop" for det kemiske metal......

Det var vist en joke.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg kan virkelig ikke anbefale at bruge kemisk metal sådan et sted der. Cylinderen er til skrot, skaf en ny/brugt. Der er sikkert mange steder hvor man nærmest kan få sådan en cylinder kastet i nakken mere eller mindre.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Så fik jeg endelig tid til at lege med puch´en igen! Jeg kittede skaden op med kemisk metal og pusede den bagefter med min multi dremel(perfekt værktøj til det;-) Resultatet blev rigtig godt. Jeg fandt ud af at stemplet var hakket i den forkerte side. Der var fjernet ca 6mm af hele skørtet i udstødningssiden. Jeg filede et hak i det på den "rigtige" side. ca 7mm. satte en ny dyse i. str. 62. Jeg samlede det i går og den startede i andet huk:-) Den kører faktisk rigtig godt nu. Den firtakter overhovedet ikke. Den render ca 40km/t.

Så et par spørgsmål kunne være, om ikke jeg kunne skrue en større dyse i så den render lidt stærkere??
og, så kommer der lidt sort olie ud af udstødningsrøret! hvorfor??
Da jeg legede med sådan noget brugte man en variabel dyse.
Så kunne man sidde og justere til den netop ikke firtaktede mere.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Yep, det samme her, min Maxi 2 løb 60-70 km/t. Dette med et lille 5x5 mm hak i stemplet, en planing og en variabel strålespids fra en Puch 3 gears. Men det er ikke samme BING på en maxi uden gear som på dem med gear.

Jeg lyver ikke, den fik omdrejninger som en Yamaha F1, og lød slet ikke som en maxi mere. Men med mine 116 kg. dengang så lå bakkerne og rodede rundt inde i bremssystemet, de smeltede af metallet.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
det hjælper ikke at bore en maxi.. har prøvet adskillige gange og fulgt nogen tyske vejledninger om det.. hvis du skal have max ud af en standart skal du plane den, hakke den og så geare den 2 tænder foran.. så kører den omkring 60

today is born, the seventh one.. born of woman the seventh son..

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også