olieudslip fra topstykke!!

Hej jeg er ved at skifte tandrem på min brors Reanult Megane!! Vi kan så konstaterer, at bilen spiller olie fra topstykket. Den har fået nyt toppakning for et par år siden, og den bruger ingen vand!!. kan man evt. efterspænde topstykket så olieudslippet stopper?? Er der nogen som har erfaring med dette problem?
med venlig hilsen
Alte

<p>&#160;</p>
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, du kan ikke efterspænde ! Topstykket er spændt med momentnøgle og spændes der mere, er der risiko for at topstykket flækker. Det er kun en vej: Skift toppakningen og få planet topstykket, da det måske er skævt.
Er du sikker på at olien ikke kommer fra topdækslet?
Den ser sørme meget ren ud fra topdækslet, det ser det ikke ud til at være!! Den er også skiftet for 2 år siden så stærkt går det vel heller ikke med at blive hård.
M.V.h
Torben

<p>&#160;</p>
Skrevet af j håndstad den 10-04-2009 00:24
Hvem siger pakningen til topdækslet er blevet hård , dækslet skal måske bare spændes hvis pakningen har sat sig, men en anden mulighed hvis du ikke kan se at olien kommer fra toppen af motoren er simmerringen omkring krumtappen.


Du mener da simmerringen omkring knastakslen ikke. ?

Det er jo ikke så tit en motor har overliggende krumtap vel.

M.V.H.
Georg Gearløs
Volvo siger der er to simmerringe der kan skiftes det er jo nok den omkring krumtappen samt knastakslen, men de siger også at dem skifter de næsten aldrig...de troede ikke at det var det som var galt.

Er der ikke nogle pakninger omkrig vandpumpen for det ser ud til det kommer derfra (det er olie ikke vand!) Når jeg siger vandpumpen så mener jeg ikke selv vandpumpen , men noget der omkring for der ser ud som om der er noget der kan skrues af......hvis I forståt hvad jeg mener. Min bror og jeg har fået at vide at der skulle sidder nogle pakninger som kunne skiftes, men som sagt så sagde volvo kun at der var de to simmerringe som kunne skiftes
alte

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis