DKbeton kan anbefales

Hej,

Jeg har idag støbt gulv i vores hus, det er første gang jeg støber med bestilt beton men det kan klart anbefales.

Jeg havde bestilt 4,5m3 vibreringsfri beton med 8mm sten en C25/30 til dem der får noget ud af det.
Det blev lige under 6500kr med levering på bånd.

Lastbilen kom 10 minutter før den aftalte tid. Perfekt for mig vi var klar til at modtage ham i god tid.

Chaufføren var meget behagelig og medgørlig og tålmodig.

Han stak båndet ind gennem vores køkken vindue som er ca 130 bredt og 1m højt.

Vi skulle først have beton i badeværelset som lå længst væk og for det fyldte han bare en trillebør fuld ad gangen, vi havde lagt plader ud på rio-nettet til at køre på.

Efter badeværelset støbte vi vores entre som er rummet efter vores køkken fra der hvor båndet kom ind i huset, her sagde chaufføren at vi bare kunne lave en sliske af en plade med nogle lægter skruet på hver side til at holde lidt på betonen. Fra slisken skubbede vi bare betonen ud med skovle og asfalt-skrabere.

Til sidst støbte vi i køkkenet.

Der var ca 0,5 m3 beton tilbage da vi var færdige og det tog chaufføren med sig igen, så det skal man heller ikke tænke på at komme af med.

Betonen var meget nem at arbejde med og meget flydende, jeg skal senere have et selv-nivellerende lag på og til sidst fliser.

Det tog ca 50 minutter fra han kom og til han havde pakket sammen.

Da jeg bestilte betonen snakkede jeg med en der hed Helle fra deres kundeservice superfrisk og hjælpsom.

Det var en rigtig god oplevelse og kan klart anbefales

PS. Husk at lægge noget beskyttelse i vindueskarmen da båndet "savler" lidt.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Herligt når man bliver positivt overrasket :-), er det selv selvnivellerende beton.

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Det er lidt imponerende, hvad de gode folk kan med sådanne lange slidsker/bånd.
Er det overhovedet nødvendigt med selvnivellerende spartel efterfølgende?

Med venlig hilsen
ktm

 

Med mindre det glittes eller slibes efterfølgende så ja.
hvad gør man hvis man så ha leveret beton med transportbånd, og man har bondehus vinduer?? der kan den sliske da ikke komme ind? hvert vindue er vel ca 0,4 mtr.. Hvad gør jeg så?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Dumle:
Det er ikke selvnivellerende, men det er meget flydende. Måske hvis du køber det de kalder lava-beton men den anbefalede de kun til "øvede" folk.

Ktm:
Ja, det er nødvendigt med selvnivellerende, der er nogle steder hvor stenene i betonen stikker op lidt over overfladen, desuden er der små niveau-forskelle rundt omkring.

Daugaard24:
Hvis du har bondehus-vinduer skal du nok tage hele vinduet med ramme og alt ud. Jeg snakkede også med Unicon i forbindelse med mit beton og de sagde at han skulle min. bruge 1m x 1m.
Ellers skal du nok have en pumpe-vogn ud, det er en ekstra lastbil der kun pumper betonen fra betonkanonen og så med slanger ind i dit hus.
Jeg har hørt at man også kan få sådan en slags silo som beton kanonen bare læsser det hele ned i og så kan du tappe fra den over i trillebør.
Men ved DKbeton kendte de slet ikke noget til den type og ved Unicon vidste de godt hvad det var men det var ikke dem der udlejede dem så hun sagde at hvis jeg ville bruge den løsning skulle jeg prøve at kontakte et udlejnings-selskab
Annonce

Du kan lave en skrå slidske som passer i vinduet som beton bilen kan hælde betonen i, og så må du bare have et par gutter klar med trillebøren ved den indvendige side af slidsken, det er godt nok lidt mere bøvlet end den måde som er vist på billederne, men så har man også lov til at få en ekstra kælderkold bagefter.

M.V.H.

Georg Gearløs 

Torben1

Jeg kan se i er nogle stykker som planere betonen ud på gulvet, men hvordan fik du det i vatter? kan ikke ud fra billederne se hvordqan i klarede det?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Min far som er prof bruger et 110 mm. kloakrør på ca. 1.5 m. i bredden monteret på et skaft (minder om en rive). Denne bruges til at skubbe smatten (som det hedder i hans fagsprog) rundt. Dette istedet for skovle, som jeg ser i bruger.

Yep det er smart for os med store vinduer.

Bondehusene må klare sig med trillebøre eller døren.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Daugaard24,
Jeg havde brugt nogle trælister jeg stak ned i flammingo´en forskellige steder og så med en skrue i, der hvor niveauet for betonen skulle være.
Man skal bare huske at fjerne dem igen mens betonen stadig er våd, der er et par stykker jeg ikke fik fjernet og de kan på ingen måde komme op nu så de er bare blevet savet af ved toppen af betonen.

Ellers hvis du har nogle lange rør som ikke er særligt store i diameter kan du starte med at lægge dem ud i den færdige højde enten med beton du selv blander eller lidt mørtel du selv blander og så kan du rette af på dem bagefter med en retteskinne eller et vaterpas.

Mit gulv er forøvrigt ikke 100% i vater endnu der er små niveau forskelle, men det er det jeg skal bruge det selvnivellerende lag til.

Jeg kan desværre ikke indsætte flere billeder på dette indlæg, men hvis du kigger godt efter kan du se dem på de billeder der er på allerede, der en pind lige til højre for trillebørhjulet, på det næste billede er der en lige til højre for gummistøvlen og på det sidste er der en lige bag skaftet på skovlen.
Jeg har brugt nogen flere end dem selvfølgelig.
sq godt nok i tvivl om hvad jeg skal gøre når jeg får betonen leveret? pille et helt vindue af, fylde en trillebør fuld af gangen og kør ind med (men så skal man vel betale ekstra, fordi det tager længere tid for vognmanden og læsse af?), eller lave en sliske ind af bondehus vinduet, og derfra fordele rundt. Gør man evt det med trillebør også?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også