Pris på Nilan installation

hej
håber nogen kan hjælpe med lidt erfaringer om installationsudgifter..

Vi har fået et tilbud på installation af et Nilan VP 18, anlæg i vores 140 kvm parcelhus. Et luft/vand-luft/luft genindvindingssystem. Tilbuddet indeholder alt - dvs ikke noget gør det selv arbejde. Men jeg synes godt nok det er lidt halv dyrt - 97.000 kr som fordeler sig med 66.000 til materialer og godt 30.000 til arbejdsløn.

Anlægget får 4 udsugningsventiler og 5 indblæsningsventiler incl lyddæmpere. Udsugningskanalerne kan monteres direkte på eksisterende udluftningsventiler. Rørene skal føres over et uudnyttet loft med god plads/højde og der er direkte adgang til at skære hul i lofterne oppefra ved at løfte isoleringsbats. Selve pumpe/beholder kan sættes direkte på gulvet i bryggers. Der er ledig strømgruppe i relæet, gulvafløb ved siden af montagestedet og al vand samme sted............. summa sumarum - alt må være lige ud af landevejen.

Anyway - ved en søgning på nettet kan jeg se at man kan købe et Nilan VP 18 anlæg uden rør for 39,000 kr incl moms og levering. Dvs at der skal bruges ca 27,000 på kanalrør, lyddæmpere, riste, lidt vandrør, lidt kabel og ?? det lyder sgu af meget ......... eller hvad ?

De 30,000 kr til arbejdsløn ved jeg heller ikke lige hvad jeg skal mene om. De siger at det tager max 5 dage incl indkøring mv. er det 2 mand i 5 dage er 30000 måske forventeligt (ca 450 kr pr time) ................

well - nogen bud. Er selvfølgelig nervøs for om tilbuddet afspejler "renoveringspulje-feberen", arbejdet skal nemlig laves renoveringspulje eller ej.

mvh jens
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv lige og se på hvad rørerne faktisk koster. Syntes ikke det lyder som om det er helt i skoven.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Nilan VP 18 bruger Ø160mm kanaler. Så handler det jo bare om at lave et overslags mål på hvor meget rør der skal bruges og gange antal meter med ca. 73kr.

Ellers kan du jo passende bruge nogen af priserne på denne side:
http://www.starvvs.dk/shop/ventilation-10s.html

De har stortset alt :-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Lyddæmpere, bøjninger m.v. er noget dyrere end 73 kr pr meter. Hvis man køber de rigtige steder, kan ventilationsdelen laves for 10-13.000 kr incl moms, men selvfølgelig uden den Nilan Comfort 300 der skulle bruges. Hvis de anvender kanaler m.v. fra Lindab er det nok dyrere, forskellen er at Lindab bruger dobbelte gummitætninger, de andre kun en enkelt tætning.
Har lavet en tilsvarende installation (kun ventilation) på ca 35-40 timer, men dertil en del pauser p.g.a de besværlige arbejdsforhold.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hej med jer

tak for jeres svar - det er lindab rør tilbuddet indeholder. 160mm på hovedgrene og 125 mm på sidegrene.

tror jeg søger renoveringspuljen på baggrund af tilbuddet og sideløbende tager et konkurrerende tilbud hjem. Nogen der kan anbefale en tilsvarende løsning fra anden producent ? altså luft/vand/luft ?

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis